Jag har målat på vinst och förlust med silikatfärg över mina putslagringar och gammal färg som satt fast på delar av källarväggar. Den moderna silikaten med dom konstiga tillsatser bet faktiskt på den oidentifierade plastfärgen .... och sitter kvar ... i pannrummet.
Om du bor i Klippan-trakten så skulle du kunna få av mej en skvätt silikatfärg att testa på din vägg :). Det är nog kört med KC-färg för din del men uteslut inte silikatfärgen innan du testat den. Jag litar inte på akrylat i källaren ....
gaia
 
Klippan? i skåne? nä, bor i göteborg, så det är ju en liten bit emellan, men tack för erbjudandet.

Men varför inte akrylat i källare, kan du utveckla det lite?
 
Dr.SiC skrev:
Men varför inte akrylat i källare, kan du utveckla det lite?
Akrylat låter plastigt i mina öron och andas knappast .... inget bra val för en källarvägg, tycker jag. I alla fall inte i min källare på ställen där jag hade fuktskador innan.
gaia
 
Deksoplast 5 är en fullt fungerande produkt i källare. Den är utsprungligen till för träfasader där man vill ha en helmatt produkt, men är även utmärkt på putsade grunder utomhus och liknande. Till för fuktiga förhållanden, och gjord för att kunna andas. Fungerar både vid regnstänkt mark och tillskjutande markfukt i en källare.
 
gaia: Tja, Flygger säger ju själva att deras akrylatfärg andas. Inte lika öppen som en silikatfärg, men mer öppen än andra färger.

Kesella: Det är vad jag har hört tidigare oxå, men tack ändå, nu har jag bestämmt mig (tror jag), det blir akrylat. Men inte Deksoplast 5 utan Flutex 10.
 
Nähä, vilken velpelle jag är, nu har jag bestämmt mig för Deksoplasten ivarjefall, det var sista gången jag ändrade mig...
 
D Dr.SiC skrev:
Nähä, vilken velpelle jag är, nu har jag bestämmt mig för Deksoplasten ivarjefall, det var sista gången jag ändrade mig...
Hur blev det. Sitter färgen kvar än och andas?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.