Finns det någon färg som inte är för tät? Jag skulle vilja måla en del av mitt källargolv. Golvet är av typen 12 cm betong från 1923 som ligger direkt på en grus-ås (väldränerat). På den gamla golvet har jag nu lagt ut 5 mm fiberförstärkt flytspackel. Skulle som sagt gärna vilja ha en lite gladare nyans än den gråsmutsiga spackelfärgen. Hälsningar
Erik

Funderat på klinkers?

Jadå, men väljer att inte ha det just här.

Hagmans 1K
bra produkt! Finns i fullt brytsystem så går att få i all världens kulörer

• Gilla
SoleboErik
  • Laddar…
Beckers Golvfärg Plus! Fungerar klockrent. Gjort samma sak i källare från 1931, med samma förutsättningar som dina.

Har nu målat med Hagmans 1K, använt den förut och det verkar ha gått bra, men det är ju ingenting man vet med säkerhet förrän efter 10-15? år.

Beckers Golvfärg plus är inte difussionsöppen. Har man fuktvandring från plattan kommer den att släppa med tiden. De flesta äldre källare har faktiskt viss fuktvandring i plattan, oavsett om dräneringen är OK eller ej.

SSyrk:s tips på Hagmans 1K är bra. Även "NM golv 50" skulle fungera fint. Det är en vattenburen epoxi som är diffusionsöppen:
http://www.epoxibutiken.se/product_info.php?products_id=104&osCsid=28044c75a2e843f6426100027ce50ff0

Edit: såg nu att du redan målat. Det kommer säkert att funka bra eftersom Hagmans 1K är en "öppen färg".

Redigerat:
  • Gilla
SoleboErik
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.