2 342 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Måla källare, vad för färg
Hej, har sökt lite och hittat många olika svar på vad man ska ha för färg i källaren?
Jag ska måla om hobbyrummet och tvättstugan, båda rummen har redan målade betongväggar.
Och valet på färg berodde tydligen på vad det är målat med innan, hur kan jag ta reda på det isf? Tidigare ägare är väldigt gammal, och jag tror inte han vet det.
Tack på förhand.
Jag ska måla om hobbyrummet och tvättstugan, båda rummen har redan målade betongväggar.
Och valet på färg berodde tydligen på vad det är målat med innan, hur kan jag ta reda på det isf? Tidigare ägare är väldigt gammal, och jag tror inte han vet det.
Tack på förhand.
troligtvis vanlig plastfärg billigast , finns det det någon stans , något som ser tjockt ut , kan du känna med en kniv , om det följer med en flaga , plastfärg brukar när man drar i det komma
som en ( tunn plastpåse ) skiva med färg , klart om det är gammalt så kan den vara hård ,
och struken tunt med insug i väggen
som en ( tunn plastpåse ) skiva med färg , klart om det är gammalt så kan den vara hård ,
och struken tunt med insug i väggen
Kan inte tänka mig just nu vilken färg som är där , men om den dammar lite , så tror jag du kan
måla med en färg som inte är så tät , utan andas , späd ut den en första vändan för att få en botten , prova lite lätt i ett nedre hörn först , då biter den nog säkert , inte så ovanligt med
äldre färger som dammar , har oxiderat på ytan
måla med en färg som inte är så tät , utan andas , späd ut den en första vändan för att få en botten , prova lite lätt i ett nedre hörn först , då biter den nog säkert , inte så ovanligt med
äldre färger som dammar , har oxiderat på ytan
Klicka här för att svara