2 832 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Måla Isokern skorsten.
Hej!
Jag har en Isokern skorsten som går igenom våran klädkammare som vi nu renoverar. Denna är tidigare målad gul direkt på isokernen utan någon puts. Jag undrar nu vilken färgtyp jag ska använda. Går det bra med vilken typ av färg som helst? Hur har ni gjort? Vi vill måla den vit och har använt Beckers 4 i 1 panelgrund till taket och övriga saker vi velat få vita. Går det använda den? 4 i 1 menas att färgen har kvist, spärr, grund och täck.
Jag hittar inga raka svar på nätet och våran lokala färgbutik kunde inte svara på det. Hjälp mig gärna! Tacksam för svar!
Jag har en Isokern skorsten som går igenom våran klädkammare som vi nu renoverar. Denna är tidigare målad gul direkt på isokernen utan någon puts. Jag undrar nu vilken färgtyp jag ska använda. Går det bra med vilken typ av färg som helst? Hur har ni gjort? Vi vill måla den vit och har använt Beckers 4 i 1 panelgrund till taket och övriga saker vi velat få vita. Går det använda den? 4 i 1 menas att färgen har kvist, spärr, grund och täck.
Jag hittar inga raka svar på nätet och våran lokala färgbutik kunde inte svara på det. Hjälp mig gärna! Tacksam för svar!
Har inte ringt tillverkaren. Inte haft en tanke på det... (känner mig dum). Har provat ringa runt till lokala företag men ingen som kan svara. Den är ju målad gul idag utan något spackel eller puts. Kanske bara och slänga på nån färg.
Tack för tipsen, mer får gärna svara om ni har information.
Tack för tipsen, mer får gärna svara om ni har information.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är troligen någon slags akrylatfärg som den är målad med, alltså plastfärg.
Det bästa är att använda samma färgtyp igen. Kvistlack behövs knappast på skorstenen
Det bästa är att använda samma färgtyp igen. Kvistlack behövs knappast på skorstenen
Okej, tänkte mest att det vore smidigt att använda samma färg då vi har några liter över samt att det blir samma nyans som våra målade tak.KnockOnWood skrev:
Det verkar som att man kan måla med vilken färg som helst. hehe
Klicka här för att svara
