836 läst ·
6 svar
836 läst
6 svar
Måla in taklisten men med vad?
Har sedan vi började renovera huset för 14år sedan kört med en liten hålkärl målad med 0502-y industrifärg (jobbar som möbelsnickare) i hela huset. Spikad med tryckluftpistol. Inga jättemärken men ändå beslutat att nu när det är dax för byte av ytskikt så ska den spacklas, fogas och målas på plats. Men med vad?
Alt 1. Måla rubbet med takfärg. Dock blir ju finishen sådär med pensel och takfärg.
Alt 2. Måla listerna i 0502-y snickerifärg, 30 glans och sedan maskera när jag rullar taket.
Alt 3. Samma som ovan men 0500-n istället?
Så hur hade ni tänkt o gjort?
Alt 1. Måla rubbet med takfärg. Dock blir ju finishen sådär med pensel och takfärg.
Alt 2. Måla listerna i 0502-y snickerifärg, 30 glans och sedan maskera när jag rullar taket.
Alt 3. Samma som ovan men 0500-n istället?
Så hur hade ni tänkt o gjort?
Ja det vore fränt! Vi brukar va rätt frikostiga med mycket färg men i detta fall är det ca 40m2 så det får allt bli vitt. Hade det varit vårat sovrum tex hade jag inte tvekat.
Hade målat ner takfärgen över listen och en pyttebit ner på vägg i det läget. Målade tak och väggar i samma färg i barn och sovrummen, blev toppen men lite annorlunda än vad jag är van vid.MrHandyman1 skrev:
Klicka här för att svara