Jag hade inhandlat en Wagner WallPerfect W 985 E för c:a € 250 inkl.frakt från Tyskland.
Är själv på väg att köpa en eller Wagner W 867 E som inte är lika effektiv för ditt behov, men min sambo vill ha lite finlir till möbler och smågrejer.

kamilenski skrev:
Du vet att det går att sprutmåla tak o väggar?
Förmodar att man då måste maskera allt. Betalar sig allt maskeringsarbete vid en jämförelse mellan sprutmålning och vanlig målning av tak och väggar?
Och särskilt vid målning av enbart tak kan väl inte sprutmålning vara det bästa alternativet med tanke på all maskering?

=). Jo det vet jag! Men enligt sambon så blir det färg på allt annat oxå då, å vi har fått flytta runt möblerna i köket medan vi målat för de får inte plats någon annanstans heller/är för tunga för att flyttas...
Imorgon ska jag nog börja lägga golv =). Sen kan jag äntligen ÄNTLIGEN koppla in diskmaskinen jag köpte v. 44...

Lissandra skrev:
=). Jo det vet jag! Men enligt sambon så blir det färg på allt annat oxå då, å vi har fått flytta runt möblerna i köket medan vi målat för de får inte plats någon annanstans heller/är för tunga för att flyttas...
Imorgon ska jag nog börja lägga golv =). Sen kan jag äntligen ÄNTLIGEN koppla in diskmaskinen jag köpte v. 44...
Är du från framtiden ? ;):wow:

kamilenski skrev:
Du vet att det går att sprutmåla tak o väggar?
Lite tips på hur man fixar ett vitt kök lite snabbt. (Snabbspola till 2:00 ca.) [ame]http://www.youtube.com/watch?v=3hNkUyQaXwE[/ame]

Här kommer första bilden på köket efter ommålning. som sagt, tre lager av Flugger panelvit på lackad furu. Jag är supernöjd... Fodren är målade med flugger kvistlack, primer och sen två lager vit färg 0502Y. Syns inte ens att den är "gulare" än väggen, den ser bara mer täckande ut på nära håll. Blir nog kanon med 0502Y på köksdelen. En vecka kvar tills luckorna ska lämnas in... =).

• kökvitt.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kamilenski skrev:
Är du från framtiden ? ;):wow:
Nej! Jag har ju alltså väntat nästan ett år på att få den installerad.. bara för fem veckor sedan kom den äntligen på plats där den ska vara... Innan dess stod den som bord i mitt pysselrum (föga inspirerande) =). Nu har jag dock fått ryggskott så nu har allting stått still tills ikväll då jag klarat sätta upp lite saker på väggarna... =).

Vad FINT det blir Lissandra! Vilket lyft, från bastu till snyggo-kök!

Helene

Jättefint.

Ja, jag e jättenöjd!! Känns så himla fräscht... Har nu inhandlat en burk med grå kakelfärg av märket Ronseal one coat som jag ska måla kakel med... kommer kännas så gott å mysigt här i vinter!!! =).

Kanonfint, jättebra jobbat! :)

Hemmakatten
Supersnyggt! Det kan inte bli för mycket vitt, tycker jag, så kör hårt med luckorna också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.