28 222 läst ·
17 svar
28k läst
17 svar
Måla fönsterbänk av sten
Sida 1 av 2
Är det inte synd, att måla på marmor menar jag?? :'(
MVH/Christina.
PS: Om det är fläckar e. dyl på den så finns det säkert tips på hur man får bort/mildrar dem/DS.
MVH/Christina.
PS: Om det är fläckar e. dyl på den så finns det säkert tips på hur man får bort/mildrar dem/DS.
Med tanke på att en stenfönsterbänk kostar mellan 1000 och 2000 kr ny beroende på materaialval (från skiffer till granit - om bänken är 3 cm tjock) så skulle jag nog vara lite mer försiktig att måla en sådan.
Okej, nu har vi kanske avrått stackars Björn tillräckligt?
Men hur skall han göra om han ändå vill måla den?
Min GISSNING är att man måste prima för vidhäftning och sedan måla på vanligt sätt.
Eller behövs det något tvåkomponentjox???
Ett råd är att gå till en välsorterad färghandlare. De brukar veta.
Men hur skall han göra om han ändå vill måla den?
Min GISSNING är att man måste prima för vidhäftning och sedan måla på vanligt sätt.
Eller behövs det något tvåkomponentjox???
Ett råd är att gå till en välsorterad färghandlare. De brukar veta.
jag säger bara.....att det är helgerån att måla stenskivan 
köp hellre en i trä för 200 spänn, målafärgen kommer säkert att kosta lika mycket och så slipper du jobbet med att måla och sen ska det flagna och bli fult efter ett tag.
hej hopp!
köp hellre en i trä för 200 spänn, målafärgen kommer säkert att kosta lika mycket och så slipper du jobbet med att måla och sen ska det flagna och bli fult efter ett tag.
hej hopp!
Håller absolut med, spara skivan och köp en färdigmålad, billig fönsterbräda i trä istället.Qudan skrev:
Mitt vad det är så vill du/alt. ngn. annan måla om väggen i ny färg och då kanske marmorskivan passar utmärkt igen
MVH/Christina.
Skulle tro det 
MVH/Christina.
MVH/Christina.