Jag vågar inte längre klättra upp och måla plan två på husets fasad eller vindskivor, jag vet att en del brädor behöver bytas ut om jag anlitar en målarfirma för att måla fasaden byter de också ut dåliga brädor? Eller måste jag vända mig till en snickare för den delen ?

C cafro skrev:
Eller måste jag vända mig till en snickare för den delen ?
Troligen

T tergo skrev:
Troligen
Suck, då behöver jag en snickare som ställer upp en ställning, byter några brädor och flyttar ställningen runt om, sen kommer en målare och gör det samma. Blir kostsamt........

C cafro skrev:
Suck, då behöver jag en snickare som ställer upp en ställning, byter några brädor och flyttar ställningen runt om, sen kommer en målare och gör det samma. Blir kostsamt........
snickaren kan kanske måla oxså

Finns det ingen "Alltjänst" du kan anlita?

F fribygg skrev:
Finns det ingen "Alltjänst" du kan anlita?
Tack det ska jag kolla, har inte tänkt på det.

Tror inte att en målare har tummen mitt i näven.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
H Hybro skrev:
Tror inte att en målare har tummen mitt i näven.
Tror inte att en normal snickare har det heller..

Näää, denne kan säkert måla också.

Tackar, jag får nog slå en signal till ngn firma och se vad de säger.

C cafro skrev:
De får samordna arbetet. Det är ju ganska vanligt att den typen av jobb måste göras så de bör vara vana.

Z z_bumbi skrev:
De får samordna arbetet. Det är ju ganska vanligt att den typen av jobb måste göras så de bör vara vana.
Okej, men kontaktar jag en målerifirma eller en snickare ?

Jag skulle kolla med målarfirmor. De behöver ställningen längst och har antagligen några snickare som de anlitar/rekommenderar.

• Gilla
cafro och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.