Läste för ett tag sen i nån "Gör-det-själv" bilaga i Hus och Hem (tror jag) ang vaxning av möbler, där stod det att man skulle tänka sig noga för innan man vaxar en trämöbel för den blir svår/omöjlig att måla efter vaxbehandlingen pga. att färgen inte fäster ordentligt, om man inte slipar bort allt vax innan förstås.
Om det gäller alla sorters vaxer vet jag faktiskt inte, kolla med luckleverantören om de har någon info. ang. vilken sorts vax som använts samt ev. förbehandling innan ev. målning.
//Christina.