Byggahus.se
Hej,

Vi bor i ett hus från - 56. Vår källartrapp har sedan vi flyttade in haft en påbörjad uppfräschning. Vi har haft andra projekt som varit viktigare så denna har fått vara som den är. Men nu funderar jag på hur jag ska göra med denna. Jag är ganska säker på att det suttit en matta på trappen tidigare. Misstänker att det är limrester som finns kvar. Man har putsat på dem men inte fått bort allt. Limmet misstänker jag är svartlim så känner mig inte så sugen på att putsa bort mer. Funderar på om man kan måla den utan att sandpappra. Bara målartvätta, sen kvistgrund o sen färg. Eller kommer det bli kasst o släppa. Alternativet är ju då en asbestsanering, själv eller hyra in. Då kan man ju få den trären med lack, vilket väl var som den var från början, o hade ju varit kul. Men känns inte så lockande med saneringen. Vad tror ni?
 
  • Träplankor med mönster, möjligtvis fotavtryck eller märken, varm belysning, grov textur, inomhusmiljö, otydliga konturer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten trätrappa, svängd design, räcke, oren, behöver underhåll eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.