5 855 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Måla direkt på fiberduk?
Hej
Har en målare som vill måla direkt på en fiberduk (armeringsduk står det på den) som han klistrat upp på väggar som är bredspacklade.
Är detta rätt?
Jag undrar för att en annan målare sa att man först bredspacklar sen sätter microlit och sen spacklar igen och sen målar...
Har ingen aning om vad det är för skillnad på microlit och armeringsduk, men gissar på att de båda är till för att förhindra att sprickor i byggnadens lättbetong syns när man målat sen.
Har en målare som vill måla direkt på en fiberduk (armeringsduk står det på den) som han klistrat upp på väggar som är bredspacklade.
Är detta rätt?
Jag undrar för att en annan målare sa att man först bredspacklar sen sätter microlit och sen spacklar igen och sen målar...
Har ingen aning om vad det är för skillnad på microlit och armeringsduk, men gissar på att de båda är till för att förhindra att sprickor i byggnadens lättbetong syns när man målat sen.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 182 inlägg
Precis. Microlit i glasfiber eller fiberfilt i polyester är ju slutunderlaget.
Klicka här för att svara