peternicklas skrev:
Är det plastdrev i den? Detta ska normalt sett inte få hända. Växellådan ska vara dimensionerad för motorns moment. Verkar som Makita slarvar med kvaliteten!
Metalldrev kan jag numera intyga

nia79 skrev:
Den där skruvdragaren är inte till för mer än på sin höjd montering av kök, inget mer, så knappast kvalitetsbrist, men det kanske går att reklamera om du ljuger lite.
Svårt att reklamera när den är nedmonterad

Goteborg skrev:
Hade en sådan också, men gav bort den till bättre behövande. Tror dock bara batterian var trasiga men aldrig mer makita skruvdragare. Hade storebrodern BDF som också var en besvikelse tyvärr....
Du gör rätt i att skänka bort den....
Bortsett från att den gick sönder, var jag faktiskt riktigt nöjd

Haha, montera ihop den innan är ju ett väldigt hett tips :)

Raskus skrev:
Samma sak har hänt min Makita dragare, två gånger! Det var ett drev i växellådan som går sönder. Dock var det inom garantitiden så det kostade inte mig nåt. Småmaskinservice i Sundsvall reparerade den.
Har lite dålig koll på hur lång garantitid det är. I vilket fall som helst är den nu nedmonterad

peternicklas
nimhed skrev:
Metalldrev kan jag numera intyga
Då är det än mer tråkigt för metalväxellådor brukar hålla bra. Köper själv bara med metalväxellådor.
Vad är det som har gått i sönder, planet, sol eller något annat drev?

nia79 skrev:
Haha, montera ihop den innan är ju ett väldigt hett tips :)
Jag får ju inte ihop den :o

peternicklas skrev:
Då är det än mer tråkigt för metalväxellådor brukar hålla bra. Köper själv bara med metalväxellådor.
Vad är det som har gått i sönder, planet, sol eller något annat drev?
Jag har svårt att hitta felet.

Jag kan ta lite fler bilder, så får vi se om någon vet

nimhed skrev:
Jag får ju inte ihop den :o
Vadå, har du knäckt en limning eller hur fick du upp den? Är det inte skruv, så du kan sätta ihop den igen?

Goteborg skrev:
Ödsla inte mer tid på den där...

här är lösningen :)

[länk]

eller

[länk]

eller

[länk]

Ja eller något i den stilen :D
Jo, jag behövde en akut, så jag slog till på denna

Det är ju dock en 18V, så något helt annat.

peternicklas
Ett bra val.

nia79 skrev:
Vadå, har du knäckt en limning eller hur fick du upp den? Är det inte skruv, så du kan sätta ihop den igen?
Jo, det är skruv, men även motorn är nedmonterad. En hel del små kugghjul, och stag som ska skjutas in och låsa grejer

peternicklas skrev:
Ett bra val.
Tack! Känns bra, men såklart, inte lika liten och smidig som en 10.8

1456075343034-845142082.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.