Någon som provat detta? Ser stort och kanske lite klumpigt ut, såg bahco hade ett liknande, vilket är de bästa och smidigaste?

P
Ja just detta är ren smaksak känns det som.

Jag tror jag har 4-5st bälten.

1 billig från byggmax som var ett rent skämt och ligger i en påse i ena förrådet. Användes 20 minuter men bältet satt värdelöst och fickorna var sträva och inte riktigt passande för mina syften i alla fall.

2 Har ett billigt cocraft bälte från Clas Ohlsson. Relativt nöjd för pengarna. Fickorna är bra däremot är läderhållarna för skruvmejslar mm lite väl hårda och nästan stora för mina bahco och wera skruvmejslar särskilt om man vill ha lite tunnare elmejslar mm. Dessutom kan den glida ner lite då den inte har ett särskilt påkostat bälte. Men för priset ändå helt ok.

http://m.clasohlson.com/se/Snickarbälte-Cocraft/Pr407266000

3 Har just den makitan du funderar på, fick den av min lokala handlare (Gärdin & Persson) i julklapp julen 2011. Gillar detta bälte i kvalitet, fickorna är för mig genomtänkta och bältet sitter rätt så bra. Är rätt otympligt särskilt då jag har en måttbandsficka till däremot har jag ofta lilla slagskruvdragaren och då bytt till lilla hölstret vilket hjälper lite. Jag gillar dock att ha dubbla spik/skruvhållare vilket blir för otympligt.

4 snickers xtr snickarbälte egenkomponerat med de fack jag ville ha och hängslen. Den här sitter toppen tack vare hängslen även om det är pissfult men även bältet är bra vadderat och tjockare på rätt ställen. Fickorna känns också men något dyrt och jag har faktiskt fått byta 2 fickor pga kvalitetsproblem. Ändå ett bra bälte men med alla fickor mm så är det rätt dyrt.

5 Min absoluta favorit är faktiskt en svart stridsväst 2000 med blandade fickor. Den sitter perfekt, jag kan ta med mig väldigt men placerat på rätt ställe om jag ska klättra o flytta parabolen eller göra annat som är jobbigt för en höjdrädd stackare. Får med mig en massa verktyg utan belastning och de kan placeras på många olika sätt. Toppenbra kvalitet.

Min är inköpt på en nedlagd butik i malmö men finns i gröna versioner från ALE i alla fall än idag

Så smak och tycke i slutändan :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.