Är det någon som vet om det går att uppgradera tråden på trimmern med något bättre? Typ tjockare tråd, knivar, ståltrimmer eller annat?

Tycker tråden håller väldigt dåligt och den är ju bara 1,6mm tjock så kanske inte så konstigt. Att jag trimmar mot sten gör ju inte saken bättre. Hade varit skönt att ha något där tråden håller längre än 30sek! 😅

Eller är det byte av hela trimmern som måste till???

Grön och svart trimmer med justerbart handtag och elektrisk linje, diskussion om att uppgradera tråden för bättre hållbarhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du kan prova tjockare och bättre tråd men inte säkert trimmern klara att driva den väl.
Denna är den bästa av de sorter jag provat:
https://amzn.eu/d/9tsQupe

Jag har provat med en tjockare tråd som jag hade liggandes, det slutade med att en del av plastskyddet sprack.

En del påstår att tråden håller bättre om den blötläggs innan. Så du kan alltid prova att ha spolen med tråd i en hink med vatten 24 timmar och se om hållbarheten blir bättre.

Eller köpa ovanstående trimmertråd i 1,6 mm.

Är redigt trött på tråden jag med, har trimmern hemma.
Har en trasig röjsåg nu, så hyrde en på landet sist och då var det med en sån där formad svart tråd, visserligen tjockare men jäklar så bra den var!
Tyckte genast den var väldigt mycket bättre än den andra tråden jag använt.
Har testad och blottlägga blötlägga till röjsågen (sån med sele) och inte märkt någon speciell skillnad

sitter hårt fast med makita som jag är mycket nöjd med som fabrikat, och råkade för några år sedan köpa en sån där trimmer lite mot bättre vetande, som ett smidigare alternativ till än en dur368. som är da shit.

men dur181 är tyvärr inte makitas bästa gren. den lägger sig platt för minsta motstånd. lite bättre går det med 5,0-batterier jämfört med 3,0, gissar pga mindre spänningsfall vid belastning?

tjockare tråd ger mer motstånd, inget som är positivt när den redan kämpar med 1,6. försök hitta en tunn skärande tråd, som t ex oregon starline 1,3...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.