K
U Utsliten och utdömd skrev:
Jag slår ett slag för 486 om man har en slagsruvdragare som komplement. 486 äter allt men är något för tung för att använda till allt skruvande. Jag kör 130mm hålsåg i timmer med den.

Jag hade också en 82 som brann när jag borrade några 40mm hål med flatborr i furu.
Ja det är ett alternativ med 486 också för lite tyngre jobb. Då kan man förslagsvis komplettera med ddf083 och ett 2Ah batteri, för de mindre skruvjobben.

K
Dr Benz Dr Benz skrev:
Ah och då kan jag tänka mig att däri ligger den stora skillnaden. Vilken tur man har ibland.

nu blev jag sugen på att fortsätta bygga.
Yepp. Stor skillnad gå äldre motorer med kolborstar jmf med borstlös. Förespråkar borstlös så långt man kan för alla dessa handhållna maskiner man villhöver

• Gilla
Dr Benz
  • Laddar…
Svårt att fånga på film men gjorde ett försök

• Gilla
fatsug
  • Laddar…
K
O olofh skrev:
Svårt att fånga på film men gjorde ett försök
[video]
Såg ut precis så med samma rök ur min 482. Lämnade in den på service och de hittade inga fel mer än att de rensade på smuts och skit. Fick rådet från dom då att satsa på borstfria maskiner ändå framgent. Gjort så sen dess

Känns som min 482 går varm lättare när jag kör långsamt om det är trögt. Tex justerade karmskruv. Mindre kylning relativt sett då kanske än när man blåser på

O olofh skrev:
ja absolut har jag det. Är det till Bauhaus eller makita jag vänder mig? Den är ju rätt så väl använd i och för sig men jag tycker nog det ska hålla
Missat din fråga, men bör alltid kontakta återförsäljaren. Det är återförsäljarens ansvar att ta hand om din reklamation.

borrmaskin är endast till för hålsåg,stegborren,mål&betongvispen, slagskruvdragarn är för alla skruv

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.