Hej!

jag undrar om det här med skruvautomater.

Min fråga är:
Finns det skruvdragare som man kan använda som vilken skruvdragare som helst, och bara koppla på en gipsadapter när man vill använda en sådan. Eller är dessa maskiner för klena för annat jobb?
Har vanlig makita nu, så jag vill använda dessa batterier när jag köper en skruvautomat. Dock så passar inte gipsautomaten på min nuvarande skruvdragare.

Det finns väl diverse mer eller mindre bra lösningar men varför inte köpa en lös gipsautomat? Nu är iofs Makitas rätt dåliga på detta och jag skulle inte köpt en av det märket.

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Låter som det är typ en sån här du menar?
[länk]

Där är automatdelen separat
[länk]
Totalt:
[länk]
Tjena Johannes!
Tack för svaret, jag har tittat på just den kombon, men det jag undrar är om den är lika bra och går att använda som en ”vanlig” skruvdragare när Man inte behöver automatdelen? Du kanske sitter inne på svaret :)

Stefan N Stefan N skrev:
Det finns väl diverse mer eller mindre bra lösningar men varför inte köpa en lös gipsautomat? Nu är iofs Makitas rätt dåliga på detta och jag skulle inte köpt en av det märket.
Tjena Stefan!
Ok, vad är det som är dåligt med den? Ska bygga en sommarstuga och behöver den bara till det, så den ska ju inte användas i proffesionellt syfte.

Nosen strular en del och skruvarna fastnar, sålde av min rätt snabbt och skaffade en Festool. Sök lite i forumet så ser du fler med samma erfarenhet.

Ska göra! Tack!

Men korta svaret är att nej, det ersätter inte en vanlig skruvdragare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.