Har en BFR550 och provade med 55mm golvskruv (blå rand) golvspån till träregel.

Skruven blir mycket varm och det ryker runt den, skivan svartnar och det luktar fn..

Vad är fel? Skall skruvarna vaxas eller något annat att göra?:(

Eftersom detta har varit upp tidigare så riskerar jag denna fråga - skruvar du åt rätt håll?

Paul-Staffanstorp
Daniel_N skrev:
Eftersom detta har varit upp tidigare så riskerar jag denna fråga - skruvar du åt rätt håll?
Jag måste då backa upp dig i din farliga fråga för jag har en sådan och har också skruvat på det viset men har inte råkat ut för problemet vilket tyder på att detta är felet... :blushing:

Hmmm... så var det, fel håll.

Paul-Staffanstorp
Puh... tur vi hade rätt så vi slapp uppfattas som otrevliga då... ;)

Ingen fara, det var jag som uppfattade situationen som otrevlig. Har aldrig dragit i en skruv åt fel håll tidigare, det var en stark en jäkel den där Makitan....

Paul-Staffanstorp
Lasse001 skrev:
Ingen fara, det var jag som uppfattade situationen som otrevlig. Har aldrig dragit i en skruv åt fel håll tidigare, det var en stark en jäkel den där Makitan....
Det förstår jag för det kan ju vara lite pinsamt men du får väl skylla på att det inte är så lätt att se p.g.a automaten... ;)

Visst är den stark...

Jag är jättenöjd med den då den otroligt sällan får eldavbrott också... :)

Hmm.. känner igen problemet. Själv skulle jag dock aldrig erkänna att jag råkat skruva på fel håll....

Vitsen med detta forum är ju att många skall kunna se vilka problem andra har och hur vi löser dem.

Vissa behöver ju inte fråga när de ser svaren här. Skämmigt? Jag som amatör förstår inte det resonemanget. Som amatörbyggare har jag ju sett att proffsen beter sig de också. Inte minst i TV-programmet "Fuskbyggarna", där kan man tala om skämmigt och även bedrägligt förfarande.

Paul-Staffanstorp
En viktig sak man ska tänka på är att INGEN kan ALLTING här i världen...

Se aldrig ner på en annan människa för att han/hon inte kan en viss sak för garanterat kan denna människa något annat som inte du själv kan...

Ingen är felfri och man lär sig alltid något nytt... :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.