5 856 läst ·
10 svar
6k läst
10 svar
Makita skruvautomat skillnad??
Hej!
Hoppas någon kan hjälpa mig reda ut benämnings-djungeln?
Jag är alltså intresserad av att införskaffa en skruvautomat, troligen en 55:a. Har ett större renoveringsarbete på landet som jag tänkte börja med i sommar. Blir bl.a. Mkt gips. Blir även en del trall, klarar 55mm det?
Hur som helst, nu till huvudfrågan:
Vad är skillnaden på DFR550Z och BFR550Z???
Jag gissar att DFR är en nyare modell av BFR men priserna ger inte riktigt sken av det..
Tacksam om någon kan reda ut detta..
Hoppas någon kan hjälpa mig reda ut benämnings-djungeln?
Jag är alltså intresserad av att införskaffa en skruvautomat, troligen en 55:a. Har ett större renoveringsarbete på landet som jag tänkte börja med i sommar. Blir bl.a. Mkt gips. Blir även en del trall, klarar 55mm det?
Hur som helst, nu till huvudfrågan:
Vad är skillnaden på DFR550Z och BFR550Z???
Jag gissar att DFR är en nyare modell av BFR men priserna ger inte riktigt sken av det..
Tacksam om någon kan reda ut detta..
Är du nöjd med din maskin? Känns som det är blandade recensioner..Stefan N skrev:
Jag har redan makita 18v skruvdragare så jag tänkte köpa solo-tool.
Men nu när man läst lite kanske det är bättre att köpa annat märke eller ev sladd-maskin från annan tillverkare??
/Stefan M
Jag har egentligen inte koll på det här, men bytte man inte namnen i samband med introduktionen av de nya stjärnmärkta batterierna?
Finns ju några kombinationer av gamla och nya maskiner resp. batterier som inte funkar. Någon annan kan säkert utreda detta bättre.
Finns ju några kombinationer av gamla och nya maskiner resp. batterier som inte funkar. Någon annan kan säkert utreda detta bättre.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Makita som börjar på D klarar 4 och 5ah batterier. Det finns även vissa B som klarar det.
Annars är det samma maskin.
55 mm trallskruv går bra till 28 mm trall som är det vanligaste. Ska du ha 34 mm så ska du ha 75 mm skruv och då funkar det inte.
Annars är det samma maskin.
55 mm trallskruv går bra till 28 mm trall som är det vanligaste. Ska du ha 34 mm så ska du ha 75 mm skruv och då funkar det inte.
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
B varianten klarar upp till 3.0ah batteri medans D klara 4.0ah. Det är vad jag har läst på de Makita maskiner som gått från B till D.
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
När det kommer till skruvautomater så tycker inte jag att det är någon större nackdel att ha den sladdriven. Hatar batterimaskiner p g a den höga kostnaden att köpa nya batterier. Den enda batteridrivna maskinen jag har är min vanliga skruvdragare...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden