Min Dewaltmaskin gav upp förra helgen när jag skulle lossa lite skruvar.Och då var det ju tur att svärfar var hos oss, och då fick jag låna hans lilla makita sats och jag blev ganska imponerad av den. Kan det vara något att satsa på att ha enbart denna satsen hemma?

http://www.makita.se/lct303x_combokit
Här är en annan länk till dom.
http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/cPath/28_21_96/products_id/696

Tycker mig inte behöva någon större maskin eftersom jag bor ett par km från svärfar och då han är byggare har han en uppsjö med olika större Makita-maskiner som jag då kan låna.

Klarar man sig på dessa två maskinerna?
 
Det gör du, det är två på alla sätt och vis trevliga maskiner som är smidiga att jobba med. Räcker gott att ha hemma. Till tyngre grejer (vispa bruk, borra stora hål, dra i 100+ mm skruv, osv) kör jag med en sladdmaskin.
 
DEt är ett superkit enligt mig.
Borren används väl inte jätteflitigt.
Men knacken är underbar. Lite smidig men ändå väldigt stark. Inga problem alls att dra i +100mmskruv.
 
Underbara maskiner! Jag har dessa och några 18voltaer men dessa används till 80-90% av jobben.

Bra köp!


/Vojma
 
Har du ändå grövre maskiner att tillgå så är det kittet absolut prisvärt o räcker långt.

Precis som Gadeberg sa så funkar knackaren klockrent o laddaren är tillräckligt snabb för att hinna ladda i den takten man förbrukar.

Jag har andra dragare i både 18 o 14,4 och köpte detta att ha inomhus då jag är lat o har 80 meter till verkstan med verktyg men oftast är det just knackaren från detta kitt som hänger med i hölstret för att det är smidigt, lätt, ligger bra i handen o räcker till det mesta. Den vanliga skruvdragaren kommer mest fram när barnen sover o jag måste vara o fixa inomhus...

Så köp du.....
 
K
Klockrena små maskiner, köpte en låda på K-Rautas vertygsdag för 1400 kr. Ångrar det inte trots att jag har större maskiner redan.

Köp..
 
finns på bauhus för 2000 utan lampan
 
K
Köp inte det på Bauhaus, mkt sämre kitt. Brorsan hade ett sånt, men köpte det nya kittet när jag köpte mitt. Han var missnöjd med det då du bara kan använda bits borr i den ena maskinen medans det nya kittet har chuck, vilket gör att du kan använda vilka borrar du vill.

Sen att du får hölster, lampa och bits sats på köpet är inte fel.
 
kirk69 skrev:
Köp inte det på Bauhaus, mkt sämre kitt. Brorsan hade ett sånt, men köpte det nya kittet när jag köpte mitt. Han var missnöjd med det då du bara kan använda bits borr i den ena maskinen medans det nya kittet har chuck, vilket gör att du kan använda vilka borrar du vill.

Sen att du får hölster, lampa och bits sats på köpet är inte fel.
Den ena maskinen är väl en slagskruvdragare? Att köra borr i den är väl inte helt optimalt - normalt bara skruvbits.

EDIT: Är det LCT 203 kombon hos Bauhaus? Då är det bitsfäste på båda dragarna ...
 
Redigerat:
K
Tror inte jag skrev att det var i den maskinen man skulle köra borr. Hur läser du?

Tar det igen, Bahaus kittet är det lilla kittet. Borrskruvdragaren som ingår i det har en fast bits hållare, vilket gör att man bara kan använda bits borrar i den.

I det stora kittet som det länkas till tidigare så sitter det en chuck istället. Detta gör att du kan använda vanliga borrar i den.

Slagskruvdragaren är lika i båda kitten.

Solklart eller??
 
Redigerat:
K
Ja, LCT203 på Bauhaus.
 
Jag tolkade som du skrev, " då du bara kan använda bits borr i den ena maskinen", att det i den andra gick med annat ...
Hursom, utrett och klart - köp inte gamla kombon från Bauhaus ...
 
K
Nu har jac hittat ett tredje kitt med några limited edition skruvdragare i någon konstig ljus färg.

Ett bättre kit än Bauhaus kanske, men inte samma kit som TS kikade på.
 
Är väl inga limited edition de där vit/svarta utan det är en av de färgkombinatioerna som Makita använder

Toolab.se säljer väl just samma kitt (gjorde iaf) för runt 1990 inkl frakt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.