3 993 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Makita JR 3050 T?
Jag skulle behöva en tigersåg och Makita JR 3050 T verkar vara bland de billigare bortsett från köpladornas egna märken. Samtidigt så är väl Makita ett erkänt bra märke på tigersågar, så min fråga är helt enkelt om den är ett bra köp? Jag kommer inte (just nu i alla fall) ha så jättemycket användning för den, så jag vill inte köpa en allt för dyr maskin som bara ligger.
Ja, det är en riktigt bra såg till ett väldigt lågt pris.
Jag köpte min för ett antal år sedan för 1500kr och den har aldrig strulat, perfekt till allmän demolering.
Så om du behöver en tigersåg, så skulle jag inte tveka.
Den har dessutom en kraftig lång nätsladd och man får med några sågblad i paketet!
Jag köpte min för ett antal år sedan för 1500kr och den har aldrig strulat, perfekt till allmän demolering.
Så om du behöver en tigersåg, så skulle jag inte tveka.
Den har dessutom en kraftig lång nätsladd och man får med några sågblad i paketet!
Absolut att det är en bra såg samtidigt som jag ändå skulle säga att den för mig blir lite för basic och då för dyr. Missförstå mig rätt, den är stark, hållbar och bra kvalitet.
Jag ska förklara hur jag menar. Min åsikt är att du antingen ska köpa en billig tigersåg (men bra blad till denna) för typ 300 kr om du bara vill ha billigt slit och släng. Eller så ska du gå upp till prisklassen där du får pendling som kommer ge många fördelar vid sågning av blandade material.
Så min åsikt är tyvärr att du bör offra lite mer pengar och köpa en Makita 3070 istället.
Jag ska förklara hur jag menar. Min åsikt är att du antingen ska köpa en billig tigersåg (men bra blad till denna) för typ 300 kr om du bara vill ha billigt slit och släng. Eller så ska du gå upp till prisklassen där du får pendling som kommer ge många fördelar vid sågning av blandade material.
Så min åsikt är tyvärr att du bör offra lite mer pengar och köpa en Makita 3070 istället.
Medlem
· Västerbotten
· 550 inlägg
3050n är svinbillig på Axminster just nu om du ska köpa. 99GBP.
Klicka här för att svara