2 594 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Makita combokit - rätt val?
Hallå!
Har nu skaffat hus och har en hel del renoveringar framför mig. Har sedan tidigare en makita skruvdragare, dammsugare, laddare m.
Men funderar nu på att gå "all-in" då jag insett att jag kommer behöva utöka min maskinpark för husets framtid. Så om vi bara pratar Makita, så finns det lite olika paket (bäst pris verkar vara hos Bauhaus oavsett paket),men rätta mig gärna om jag har fel
Undrar om någon av er köpt kombokit, fanns det några fördelar mer än det ekonomiska? Ingår blad mm eller får man köpa till det? (framgår inte på nätet).
Tänker mig standard med skruvdragare, sticksåg, cirkelsåg, tigersåg, multiverktyget samt antingen hammarborr eller slagskruvborr.
Är det något speciellt jag ska tänka på när jag väljer butik eller paket?
Finns många paket, står något ut framför något annat?
Kan man i butik vid köp av detta förhandla sig till ett arbetsbord eller känner ni till någon leverantör som lämnar rabatt vid mer-försäljning av andra artiklar/tillbehör mm?
Kan man förhandla med andra ord?
Tacksam för svar och råd,
En första gången köpare.
// Johannes
Har nu skaffat hus och har en hel del renoveringar framför mig. Har sedan tidigare en makita skruvdragare, dammsugare, laddare m.
Men funderar nu på att gå "all-in" då jag insett att jag kommer behöva utöka min maskinpark för husets framtid. Så om vi bara pratar Makita, så finns det lite olika paket (bäst pris verkar vara hos Bauhaus oavsett paket),men rätta mig gärna om jag har fel
Undrar om någon av er köpt kombokit, fanns det några fördelar mer än det ekonomiska? Ingår blad mm eller får man köpa till det? (framgår inte på nätet).
Tänker mig standard med skruvdragare, sticksåg, cirkelsåg, tigersåg, multiverktyget samt antingen hammarborr eller slagskruvborr.
Är det något speciellt jag ska tänka på när jag väljer butik eller paket?
Finns många paket, står något ut framför något annat?
Kan man i butik vid köp av detta förhandla sig till ett arbetsbord eller känner ni till någon leverantör som lämnar rabatt vid mer-försäljning av andra artiklar/tillbehör mm?
Kan man förhandla med andra ord?
Tacksam för svar och råd,
En första gången köpare.
// Johannes
Produkter som diskuteras: "arbetsbord"
Arbetsbord Master 600 Wolfcraft
Ergonomiskt bord för varje kroppshålling
1 999 kr inkl moms
Läs mer
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 966 inlägg
Stora varuhuskedjor typ Bauhaus etc. Är det svårt att förhandla pris & paket hos. Då är det lättare att försöka hos de egna återförsäljarna t.ex. Toolab
Köp det paket som har de verktyg du behöver, är det något onödigt verktyg får man ju betala för det ändå.
Köp det paket som har de verktyg du behöver, är det något onödigt verktyg får man ju betala för det ändå.
Johannes Carlsson skrev:
Håller med här, köp paket med bara sånt du behöver, då får du batterierna, sen kan du köpa andra verktyg ”nakna” och inte ha något som ligger helt oanvänt.
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 966 inlägg
Går du in på varje artikel här så finns en PDF där det står vad som följer med i kitten
https://www.makita.se/products/sladdlöst-18v.html
https://www.makita.se/products/sladdlöst-18v.html
Jag köpte det här paketet för någon vecka sen https://www.bauhaus.se/kombokit-makita-dlx6038t-6st-18v-maskiner-3x5-0ah. Har inte hunnit använda så mycket än dock. Det kändes väldigt prisvärt, tror jag kommer använda flesta maskinerna dock cirkelsågen minst tror jag. Bara tre batterier och laddare skulle väl kosta 4k att köpa löst.
Det som följde med i det paketet var:
2 blad till tigersåg (metall+trä/metall)
En klinga till cirkelsågen(vet ej vilken typ)
Inga borr eller delar till multiverktyget tyvärr
*edit* Läste nu att du hade lite verktyg från innan, då kanske just det här paketet inte är så intressant
*edit* Läste nu att du hade lite verktyg från innan, då kanske just det här paketet inte är så intressant
Ni har väldigt bra poänger, kanske är värt att köra 1 timme upp till Västra Frölunda och köpa från återförsäljare om det är möjligt att "bygga eget kit".
Samtidigt, om det ej är möjligt så lutar det antingen mot det kitet du köpte på bauhaus för 8600 eller det för 12000, man får med rikligt med batterier, bra att ha när man är ute på torpet där vi inte har el?!
Blir en dubbelt av skruvdragare men det är ju bra att ha, saknar ofta en så en i huset och en i verkstaden?!
Tack för inputen men fyll gärna på, jag är en ödmjuk nybörjare
Samtidigt, om det ej är möjligt så lutar det antingen mot det kitet du köpte på bauhaus för 8600 eller det för 12000, man får med rikligt med batterier, bra att ha när man är ute på torpet där vi inte har el?!
Blir en dubbelt av skruvdragare men det är ju bra att ha, saknar ofta en så en i huset och en i verkstaden?!
Tack för inputen men fyll gärna på, jag är en ödmjuk nybörjare
Köpte också det paketet när jag flyttade in i mitt hus, har använt alla maskiner utom den vanliga skruvdragaren väldigt mycket och är nöjd med samtliga. Väskan man får med är perfekt om man ska iväg några dagar men till maskinförvaring är den ingen höjdare.Sljdhl skrev:
Jag köpte det här paketet för någon vecka sen [länk]. Har inte hunnit använda så mycket än dock. Det kändes väldigt prisvärt, tror jag kommer använda flesta maskinerna dock cirkelsågen minst tror jag. Bara tre batterier och laddare skulle väl kosta 4k att köpa löst.
*edit* Läste nu att du hade lite verktyg från innan, då kanske just det här paketet inte är så intressant![]()
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden