Hej
Min svärfar har nog lyckats köpa en kopia av en cirkelsåg - Makita bss611
När han fick den startade den inte och laddaren han fick med fungerade inte.
Vi lånade ett batteri av en kompis där detta batteri inte passade men del ska tilläggas att det batteriet hade några år på nacken, om de nu bytt?
Kan jag på något sätt lista ut om denna är fejk eller redig så jag kan göra ett av följande?
1. Slänga
2. Köpa batterier och börja använda
Min svärfar har nog lyckats köpa en kopia av en cirkelsåg - Makita bss611
När han fick den startade den inte och laddaren han fick med fungerade inte.
Vi lånade ett batteri av en kompis där detta batteri inte passade men del ska tilläggas att det batteriet hade några år på nacken, om de nu bytt?
Kan jag på något sätt lista ut om denna är fejk eller redig så jag kan göra ett av följande?
1. Slänga
2. Köpa batterier och börja använda
Allvetare
· Västra götaland
· 10 920 inlägg
Vad var det som inte passade med det "nyare" batteriet?
Jag tycker den ser äkta ut, i alla fall baserat på bilderna...
Stjärnan på batteriet betyder "LXT" den finns även på verktyget på kompatibla såna.... Vet inte när de började med den märkningen ..
Jag tycker den ser äkta ut, i alla fall baserat på bilderna...
Stjärnan på batteriet betyder "LXT" den finns även på verktyget på kompatibla såna.... Vet inte när de började med den märkningen ..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hmm batteriet vi testar har jag för mig var gult.
Maskinen, laddaren och batteriet kom i ett paket och laddaren ville inte ge något liv ifrån sig, batteriet stendött och maskinen fungerade inte med en "äkta" Makita, det var därför jag frågade.
Maskinen i sig är köpt från något Kina företag.
Tack för alla svar, låter ändå lovande när ni säger att den ev. Inte är fejk, drar ut en fråga där jag bor och ser om någon har ett batteri som passar så jag kan se om den vill göra liv av sig.
Maskinen, laddaren och batteriet kom i ett paket och laddaren ville inte ge något liv ifrån sig, batteriet stendött och maskinen fungerade inte med en "äkta" Makita, det var därför jag frågade.
Maskinen i sig är köpt från något Kina företag.
Tack för alla svar, låter ändå lovande när ni säger att den ev. Inte är fejk, drar ut en fråga där jag bor och ser om någon har ett batteri som passar så jag kan se om den vill göra liv av sig.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 920 inlägg
https://www.reddit.com/r/Makita/comments/s6m4ny
Internet säger att man ska kunna ta bort något från verktygets batterifäste för att köra nyare batterier..
Anledningen är att Makita började med batteriskyddskretsar i verktyget med LXT, så man kan dra ur batterierna helt, vilket gör att de inte går att ladda igen...
Internet säger att man ska kunna ta bort något från verktygets batterifäste för att köra nyare batterier..
Anledningen är att Makita började med batteriskyddskretsar i verktyget med LXT, så man kan dra ur batterierna helt, vilket gör att de inte går att ladda igen...
Produkter som diskuteras: "batterifäste"
Batterihållare 4-pack Griplis
Ordning på batterierna
237 kr inkl moms
Läs mer
Logga in
Skapa konto
Om du tar bort den lilla klacken på maskinen kommer ditt batteri att passa.
Själv gjort så på en av mina äldre maskiner och Makitas nyare batteri passar.
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden