Hej

Nu har den gamle makitan gett upp helt , en kompis köpte 2010 en
Makita BHP452RFE

Och han är helnöjd med sin

18 v , bra kräm i den o räcker länge med .

Eller finns där något annat som man ska titta på idagsläget ?

Tänkte köpa den ifrån uk hittar den strax under 3000 kr

Det har ommit en ny som heter 456 som har samma spec men något kortare kropp. Om jag skulle köpa en ny så skulle jag titta på den. (inte för att det är nåt fel på 452:an heller)

/Vojma

Den kostar för mkt , 1000 kr till

Jag har en 452 och är helnöjd :)

Då blir det nog en 452 , bryr mig inte så mkt om årsmodell , den ska ju hålla ett sekel ändå så :)

Hur har ni andra löst det med strömkontakten på laddaren , med saker ifrån uk ?

Fimpat den o satt en vanlig hona bara ?

Beställ en adapter när du ändå håller på. Brukar kosta 15-20kr.

dunken skrev:
Då blir det nog en 452 , bryr mig inte så mkt om årsmodell , den ska ju hålla ett sekel ändå så :)

Tror nog inte det är så lyckat att sätta på en hona på maskinen ;)

Jag köpte lillebror 442 när Krauta reade ut dem och den har kraft så det räcker så du lär garanterat ha allt du behöver i 452.
Se bara till att köpa verkligt bra biits till den. Swedols T25 ampro bits säger bara fjomp när man försöker dra lite större skruv med 442 :)

dunken skrev:

Jag har öppnat laddaren och bytt ut sladden mot en med Europlugg, som laddarna i sverige har.
Enkel operation om du har en lödpenna.

Redigerat:
Snailman
haft en 452 ett par år nu, har funkat bra till husbygget

Har haft både BDF och BHP nu i två år och handen på hjärtat så är min BHP näst intill oanvänd. BDF:n känns faktiskt mycket mer gedigen, så mitt tips ligger på en sån om du inte behöver slagborren på BHP:n..

Sen att lägga till ett eller två BL1815 och det är en lätt smidig maskin med ork i överflöd..

Det blev en 452 med 2 batterier till sist

2650:- inkl frakt inte så farligt

Jag har också en 452 och slagborren fungerar faktiskt bra på mina källarväggar så för min del så är slagfunktionen kanon. Allt för att slippa ta fram de elnätsdrivna maskinerna.

Verkar som 452 blir ett bättre o bättre köp hela tiden :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.