Hej,
Min gamla Ryobi-trimmer la av igår. Funderar på att köra en batteridriven trimmer. Har batterier (Makita och Dewalt).
Har ni någon erfarenhet av battertrimmers, eller är bensindrivna är föredra ändå?
Har kollat på Dewalt och Makita:
https://www.hornbach.se/shop/Grastr...-delbart-skaft/10246501/artikel-detaljer.html
https://www.k-rauta.se/produkt/grastrimmer-makita-dur189z-18v/88381858137
Jag har batterier till båda maskinerna, men batterierna till Dewalt är tre år gamla och Makita 4 månader. Anledningen till att jag kollar på Dewalt är att skruvdragaren är kass och batterierna som jag har kvar används inte, eller är det bättre att använda sig av Makitans batterier då dessa är nyare?
Min gamla Ryobi-trimmer la av igår. Funderar på att köra en batteridriven trimmer. Har batterier (Makita och Dewalt).
Har ni någon erfarenhet av battertrimmers, eller är bensindrivna är föredra ändå?
Har kollat på Dewalt och Makita:
https://www.hornbach.se/shop/Grastr...-delbart-skaft/10246501/artikel-detaljer.html
https://www.k-rauta.se/produkt/grastrimmer-makita-dur189z-18v/88381858137
Jag har batterier till båda maskinerna, men batterierna till Dewalt är tre år gamla och Makita 4 månader. Anledningen till att jag kollar på Dewalt är att skruvdragaren är kass och batterierna som jag har kvar används inte, eller är det bättre att använda sig av Makitans batterier då dessa är nyare?
Jag har Makitan. Har inte använt den så mycket så kan inte riktigt ge ett utlåtande om hur den håller i längden men för det jag använt den, trimma kräskanterna några gånger, så har den funkat utan problem.
Redigerat:
Jag håller nog Dewalt lite högre av de två du listade. Dock är den inte helt smidig om den är som min. Men det är avvägning mellan styrka och smidighet. Har man relativt små områden med tjockare vegatation så är smidig och bra batteritid att föredra framför stark.
Husägare
· Stockholm
· 106 inlägg
Köpte Dewalten häromdagen. Sånt lyft mot min gamla Ryobi. Större radie och klart starkare. Känns som jag kommer längre på 5Ah-batteriet också, hade samma storlek på Ryobin.
Jag rekommenderar, men har aldrig provat Makitan.
Jag rekommenderar, men har aldrig provat Makitan.
Kör med makitan och mkt nöjd.
Klarar klen sly (enstaka som växt ca 30-50cm så ett par mm tjocka).
Jag klarar ca 30min användande på ett 2.0ah batteri på Max fart.
Då är det kanske 15-20min som den snurrar, resten är småförflyttande utan att trimmer går.
Klarar klen sly (enstaka som växt ca 30-50cm så ett par mm tjocka).
Jag klarar ca 30min användande på ett 2.0ah batteri på Max fart.
Då är det kanske 15-20min som den snurrar, resten är småförflyttande utan att trimmer går.
Klicka här för att svara
