makita batterimaskiner är bra kvallite till mycket. dock inte alla jobb.18 v. räcker långt. men köp inte i sverige. prova ex. prishammaren.dk. halva priset. kan köpa separata delar typ. batt. tomma hus mm. finns nog mer säljare i Europa vet en i UK. men deras priser lönar sig inte pga. fraktkostnad. prishammaren har bra piratbatterier också funkar perfekt. köp alltid 2-batterier så kan byta. använder många makitamaskiner olika modeller är ok. kanske inte till stenborrning 8-tim om dagen. då gäller HILTI men annars perfekta. har bra vinkeldragare och vinkel borr bla.
Tog bigbula på orden, och köpte från prishammaren. Efter miss i leveransen tog det två dagar. Köpte till två batterier, skruvdragare och lövblås av bara farten.
Är dundernöjd. Har inte haft häcksax tidigare (bara manuell) och jag har röjt diverse häck, trimmar några mindre grenar på träd med hyggligt resultat. Jsg tycker den är stark, men klarar inte grenar med diameter över centimetern. Batteriet håller länge.
Återkommer om med lite mer nyanser efter nyköpseuroforin..en...
Är dundernöjd. Har inte haft häcksax tidigare (bara manuell) och jag har röjt diverse häck, trimmar några mindre grenar på träd med hyggligt resultat. Jsg tycker den är stark, men klarar inte grenar med diameter över centimetern. Batteriet håller länge.
Återkommer om med lite mer nyanser efter nyköpseuroforin..en...
kul att hjälpa till. har du köpt skruvdragare eller borrmaskin med snabbchuck. om det är snabbchuck dra åt först med handen, sedan dra åt extra med hand när maskin är avstängd. kallas för "japanchuckar". då nyper borr mm. många gör bort sig genom att bara dra åt första gången.grövre grenar, hur mycket är det. är det lite såga eller typ "fiskars" med skaft. jag brukar väga kostnad mot brukandet. lycka till.
Jag har en sådan häcksax. Kan också säga att jag är nöjd. Det ända är att om man klipper där det finns en del torra grenar är det lätt hänt att det fastnar en bit i knivarna, som gör att den inte går att köra med. De sitter ganska hårt och är svåra att få bort. Men annars funkar den bra. Så har man makita 18v i övrigt får man mkt maskin för pengarna. Batteriet räcker dessutom länge.
prishammeren.dk tar ca 1100 inklusive frakt. Men för naken maskin då...Segge skrev:
vart hittar du den inrikes för det priset?
LoJo skrev:
Proffsmagasinet tar 1337, innan sålde Verktygsladan för samma pris, men han har lagt på lite nu till 1490... båda fraktfritt.....
///K
1337 är alltid ett kul prisRemne skrev:
Fast alla kanske inte spelar datorspel och får dessa associationer
Lite billigare i damnark iaf. Men sen kan man fundera på garanti och jag vet inte vad som gäller Makita.
Men att spara ett par hundra är alltid trevligt.