Hej! Någon som kan tipsa var man kan få tag på en kondensator till en gammal Mafellsåg?

Det är 3 sladdar i ena änden och 2 i andra. 0.1 uF 250V

Det sade poff och nu löser den säkringen när man försöker använda den.

• Rörigt skrivbord med byggmaterial, elverktyg, kablar, verktyg och förpackningar. Arbetsplats inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En öppen hårtork med exponerade inre komponenter och möjlig brandskada på bord.
    Skapa konto
  • En hand håller en brun kondensator med ledningar och specifikationer mot en oskarp inomhusbakgrund.
    Skapa konto
  • En hand håller en elektrisk komponent med tillhörande sladdar mot en bakgrund med verktyg.
    Skapa konto
Skriv modellnummer på sågen så blir det enklare.
När jag letat delar har jag oftast funnit dem Ebay Uk eller i en engelsk reservsdelsbutik(kommer inte ihåg namnet men google finner nog).

• Gilla
Timmerö
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Skriv modellnummer på sågen så blir det enklare.
När jag letat delar har jag oftast funnit dem Ebay Uk eller i en engelsk reservsdelsbutik(kommer inte ihåg namnet men google finner nog).
Mafell b 65.

L Leif i Skåne skrev:
Störnings kondensator. Utan den så låter det i radion/ hörlurar.

Googla på
0,1uF+2x
[länk]
Tack! Har googlat som en galning och hittar ingen som har 8.5A så blir nog att testa koppla förbi den helt enkelt!

Efter lite överväganden kopplade jag förbi kondensatorn/filtret och nu funkar sågen igen!

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
T Timmerö skrev:
Efter lite överväganden kopplade jag förbi kondensatorn/filtret och nu funkar sågen igen!
Ja det enda som händer är att det sprakar i en gammal AM radio och det gnistra mer runt kollektorn och kolen vilket på sikt förkorta deras livslängd.

• Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Ja det enda som händer är att det sprakar i en gammal AM radio och det gnistra mer runt kollektorn och kolen vilket på sikt förkorta deras livslängd.
Tack för hjälpen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.