Hej,

Har precis köpt en Luna z40 kombimaskin. Tyvärr slirar de olika funktionera rätt så rejält. Till cirkelsågen finns en spännrulle så den går nog att få styr på. Tyvärr är remmarna till fräsen och hyveln inte spännbara.
Har letat och inte hittat några remmar dedikerade till just denna maskin. De är ca.2mm tjocka och 18mm breda i varierande längder
Någon som vet var man kan hitta remmar? Tänker att det borde vara rätt så vanligt med remdrift till mindre snickerimaskiner som med åren blir hårda och slappa.

• Slirande remmar och spännrulle på en Luna z40 kombimaskin använd inom snickeri.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Terence Mills
  • Laddar…
H HomerS skrev:
Hej,

Har precis köpt en Luna z40 kombimaskin. Tyvärr slirar de olika funktionera rätt så rejält. Till cirkelsågen finns en spännrulle så den går nog att få styr på. Tyvärr är remmarna till fräsen och hyveln inte spännbara.
Har letat och inte hittat några remmar dedikerade till just denna maskin. De är ca.2mm tjocka och 18mm breda i varierande längder
Någon som vet var man kan hitta remmar? Tänker att det borde vara rätt så vanligt med remdrift till mindre snickerimaskiner som med åren blir hårda och slappa.
Hej Homer,
Har du hittat några remmar?
Hälsningar,
Toltorpsfixaren

Hej,

Lyckades någon av er hitta nya remmar till era maskiner? Jag är nyfiken på att höra om de går att få tag på. Min Z40 saknar en rem och de övriga är i dåligt skick och behöver bytas ut.

Har själv försökt hitta remmar utan framgång. Problemet är ju att de är platta, inte kilformade. Om du lyckas får du gärna meddela. Hoppas att det går.

H HomerS skrev:
Hej,

Hej.
Det går att få tag på remmar för en billig peng.
Jag har skaffat alla möjliga till mina maskiner

Mr. Handagote Mr. Handagote skrev:
Hej,

Lyckades någon av er hitta nya remmar till era maskiner? Jag är nyfiken på att höra om de går att få tag på. Min Z40 saknar en rem och de övriga är i dåligt skick och behöver bytas ut.
Hör av dej om du fortfarande behöver remmar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.