Hej, jag flyttade nyligen in i en hyreslägenhet som det luktar avlopp på badrummet i.
Jag tänkte att det skulle lösa sig genom att spola vatten men inte. Så jag undersökte avloppen och hittade att avloppet från handfatet set ut att bara vara ned stucket i ett gammalt befintligt rör utan tätning. Så mina funderingar som lekman är får man göra så? vattenlåset tappar lite av sin funktion när lukt från avloppet bara kan stiga upp i badrummet eller? Tänkte höra mig för innan jag pratar med hyresvärden så jag har lite kött på benen.
Jag tänkte att det skulle lösa sig genom att spola vatten men inte. Så jag undersökte avloppen och hittade att avloppet från handfatet set ut att bara vara ned stucket i ett gammalt befintligt rör utan tätning. Så mina funderingar som lekman är får man göra så? vattenlåset tappar lite av sin funktion när lukt från avloppet bara kan stiga upp i badrummet eller? Tänkte höra mig för innan jag pratar med hyresvärden så jag har lite kött på benen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 57 895 inlägg
Ser ju nästan ut som där sitter något gammalt kitt, men som inte sluter tätt mot röret.
Haha exakt sådär såg det ut på gästtoaletten i mina föräldrars hus. Jag är uppvuxen i huset och har alltid stört mig på att det periodvis luktar avlopp där och min kära mor har förgävs skurat med klorin osv. När jag var hemma i somras fick jag dock ett infall och lyfte på muffen vid golvet och mycket riktigt, ingen tätning. En tripp till k-rauta och 50 kronor löste problemet. Det tog mig bara 15 år 
Klicka här för att svara