Vi har bott i huset i ca 1,5 år och har aldrig haft problem med någon doft varken i källaren eller på entreplan. Nu har det på 2 dygn kommit en stark doft av lite vad vi tycker är lite kemisk lustig doft. Väldigt svårt att beskriva. Rummet som är drabbat är det som ligger i hörnet av huset och är ett sovrum. Har sett att det finns en spricka i sockeln på pulsen i hörnet utanför. Nu ringde jag till Anticimex och dom tror att en mus eller liknade kan ha tagit sig in via sprickan och sedan dött. Men vi tycker inte det stämmer med doften. Dock har vi aldrig känt doften av död mus.. Nu undrar jag om det kan vara något annat som kan börja lukta så snabbt? Rummet var helt luktfritt innan. Vill även säga att det uppkom när det kom väderväxling från 0 till -10 under dom dagarna.
Får hoppas på att det är en mus och härda ut några veckor!
Medlem
· Blekinge
· 12 259 inlägg
Fånga en kontrollmus med slagfälla och låt den ligga på plats med samma temperatur. Så får du känna om det är skillnad.
Lägg inte ner jobb på att leta eller riva något. Stäng dörren till sovrummet (sov hellre på soffan) och härda ut. Fixa/täck sprickan i sockeln en skön sommardag. Möss tar sig in i hus nu när kylan sätter in och mer skada än den gjort hittills sker inte.
Hos mig har mössen smak på bilen i carporten. DET är inte billigt!
Hos mig har mössen smak på bilen i carporten. DET är inte billigt!
Klicka här för att svara