Jag kollade imorse efter att vi alla duschat och då ligger kröken under vatten, ja. Inte nu på eftermiddagen när jag kom hem från jobbet.
Om vi har avluftning på taket har jag ingen aning om. Det finns två "hattar" på taket och en skorsten. En av hattarna har mekanisk frånluftsfläkt. Vad den andra är vet jag inte...

anders07 skrev:
Jag kollade imorse efter att vi alla duschat och då ligger kröken under vatten, ja. Inte nu på eftermiddagen när jag kom hem från jobbet.
Om vi har avluftning på taket har jag ingen aning om. Det finns två "hattar" på taket och en skorsten. En av hattarna har mekanisk frånluftsfläkt. Vad den andra är vet jag inte...
Då ska du ta reda på vilken luftning av avloppet som du har då man till 3-kammarbrunn bör ha luftning via rör upp på taket och inte en vakumventil.
Om kröken på inkommande hamnar under vattenytan och du fortsätter att spola i avloppet så är risken mycket stor att luften från brunnen trycks ut och att det luktar.
Men nu har du några åtgärder som du kan göra för att se om luktproblemen försvinner.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.