Vi bor i ett modulenthus från 1980. När maken gått på toaletten på ovanvåningen luktar det i tvättstugan på bottenplan. Rummen ligger inte rakt ovanpå varandra. Jag har försökt att hälla varmt vatten i vattenlåset i tvättstugan, men det hjälper inte. Vad kan detta bero på?
 
Antagligen är själva "hinken" i golvbrunnen inte tät, så det kommer upp lukt i skarven mellan den och brunnen. Kolla så att den sitter som den ska, och att O-ringen inte saknas.

Gäller det inte golvbrunn utan vask eller liknande, så är det samma sak där, det är otätt någonstans.
 
Vissa golvbrunnar har också ett litet hål för rensband och dylikt som det ska sitta en plugg i. Lossnar/glappar den pluggen så får man samma effekt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.