Jan-Å skrev:
Det finns väl inget rätt eller fel. Jag skulle göra antingen eller, drar jag in vattenburet så blir det i hela huset, drar jag in vattenburet så blir det golvvärme i alla rum som det är möjligt också är barnsligt förtjust i golvvärme.
Finns alltid risk för kallras med golvvärme och "inte så bra fönster" men å andra sidan har man ju kallras även med radiatorer det är bara det att radiatorn värmer upp luften:o kanske bakfram att tänka så? :confused: Vi märker inte av något problem vid fönstren i de rum vi har golvvärme. Däremot vid ytterdörren men den är i sånt skick och ålder att det inte hade varit nån större skillnad med radiatorer tror jag. Står högt upp på listan av åtgärder.
Jag skulle lägga golvvärme och åtgärda fönstren i så fall. d^_^b
Vi värmde 260 m2 suterrängvilla med ved, eldade kombipanna mot en acktank på 1000 l vilket fungerade utmärkt men naturligtvis krävde stöd från el/olja när vi lämnade huset för mer än ett dygn på vintern.
Men till ert hus pratar vi flera 100 000 i kostnad i så fall :eek:
(ursäkta, sitter vid ett tyskt tangentbord och pü en Mac dessutom; vet inte hur jag byter inställning) Med tanke pü att TS tyckte det vore synd om han müste bryta upp golvet i köket sü tror jag inte att golvburet är ett alternativ. Ganska stor insats att göra när man bor där samtidigt.

cederbusch skrev:
(ursäkta, sitter vid ett tyskt tangentbord och pü en Mac dessutom; vet inte hur jag byter inställning) Med tanke pü att TS tyckte det vore synd om han müste bryta upp golvet i köket sü tror jag inte att golvburet är ett alternativ. Ganska stor insats att göra när man bor där samtidigt.
Insatsen vet jag om :D har gjort det i 2 hus nu :cool: Möjligt att Du har rätt men TS skrev så här i inlägget före :
"Är golvvärme ett bra alternativ i låt säga köket där man vistas mycket (stort kök), eller får man för mycket kallras vid fönsterna på ett hus med äldre fönster?"

Så vad skulle jag ha svarat tänker Du :confused: Du är självklart ursäktad ditt tyska tangentbord ;)

Jan-Å skrev:
Insatsen vet jag om :D har gjort det i 2 hus nu :cool: Möjligt att Du har rätt men TS skrev så här i inlägget före :
"Är golvvärme ett bra alternativ i låt säga köket där man vistas mycket (stort kök), eller får man för mycket kallras vid fönsterna på ett hus med äldre fönster?"

Så vad skulle jag ha svarat tänker Du :confused: Du är självklart ursäktad ditt tyska tangentbord ;)
Ah, måste blundat precis när jag läste det där. Då förstår jag ditt svar. Min smarta sambo hittade svenskt tangentbordsinställning nu!

cederbusch skrev:
Ah, måste blundat precis när jag läste det där. Då förstår jag ditt svar. Min smarta sambo hittade svenskt tangentbordsinställning nu!
Skönt Du har en smart sambo d^_^b så har jag löst det också :D

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.