1 188 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Luftvärmepump för kylning, vilken modell?
Hej på er!
Är på jakt efter en luftvärmepump/ac främst för kylningens skull, fick offert på en Panasonic CU-TZ35 och läste på någon hemsida att den kunde kyla 40 kvadrat.
Kåken är på 100 kvadrat, och såg att det fanns en 50 modell som skulle klara 60 kvadrat.
Tror ni en 35 modell är i underkant och man borde ta en 50 istället? Får runt 30 grader varmt i huset och det är ganska öppet
Är på jakt efter en luftvärmepump/ac främst för kylningens skull, fick offert på en Panasonic CU-TZ35 och läste på någon hemsida att den kunde kyla 40 kvadrat.
Kåken är på 100 kvadrat, och såg att det fanns en 50 modell som skulle klara 60 kvadrat.
Tror ni en 35 modell är i underkant och man borde ta en 50 istället? Får runt 30 grader varmt i huset och det är ganska öppet
det beror helt på hur högt i tak det är och hur mycket bivärme (solinstrålning) du har.S Stabbsson skrev:Hej på er!
Är på jakt efter en luftvärmepump/ac främst för kylningens skull, fick offert på en Panasonic CU-TZ35 och läste på någon hemsida att den kunde kyla 40 kvadrat.
Kåken är på 100 kvadrat, och såg att det fanns en 50 modell som skulle klara 60 kvadrat.
Tror ni en 35 modell är i underkant och man borde ta en 50 istället? Får runt 30 grader varmt i huset och det är ganska öppet
kör du kyla dygnet runt kan den räcka men tveksamt
Klicka här för att svara