Hej på er!

Är på jakt efter en luftvärmepump/ac främst för kylningens skull, fick offert på en Panasonic CU-TZ35 och läste på någon hemsida att den kunde kyla 40 kvadrat.

Kåken är på 100 kvadrat, och såg att det fanns en 50 modell som skulle klara 60 kvadrat.

Tror ni en 35 modell är i underkant och man borde ta en 50 istället? Får runt 30 grader varmt i huset och det är ganska öppet
 
P
S Stabbsson skrev:
Hej på er!

Är på jakt efter en luftvärmepump/ac främst för kylningens skull, fick offert på en Panasonic CU-TZ35 och läste på någon hemsida att den kunde kyla 40 kvadrat.

Kåken är på 100 kvadrat, och såg att det fanns en 50 modell som skulle klara 60 kvadrat.

Tror ni en 35 modell är i underkant och man borde ta en 50 istället? Får runt 30 grader varmt i huset och det är ganska öppet
det beror helt på hur högt i tak det är och hur mycket bivärme (solinstrålning) du har.
kör du kyla dygnet runt kan den räcka men tveksamt
 
electroluxaren skrev:
det beror helt på hur högt i tak det är och hur mycket bivärme (solinstrålning) du har.
kör du kyla dygnet runt kan den räcka men tveksamt
2.4 i takhöjd, ja vardagsrummet har ju fönsterpartier på 2 håll så det som genererar massvis med värme
 
P
S Stabbsson skrev:
2.4 i takhöjd, ja vardagsrummet har ju fönsterpartier på 2 håll så det som genererar massvis med värme
såsom alla andra skriver här så gör det en hel del nytta om man kan skärma av solens inverkan med markiser
annars kommer nog inte en 50ia i heller räcka till de soliga dagarna
 
electroluxaren skrev:
såsom alla andra skriver här så gör det en hel del nytta om man kan skärma av solens inverkan med markiser
annars kommer nog inte en 50ia i heller räcka till de soliga dagarna
Jo de vet jag men de får bli steg 2, budget räcker inte till båda två detta år
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.