8 803 läst ·
5 svar
9k läst
5 svar
Luftspaltskiva i cellplast?
Jag tycker att celplast inte har i hus att göra av brandsäkerhetsskäl.
Brinner mycket bra, antänds lätt, sprider lätt brand och avger farliga gaser vid brand.
Brinner mycket bra, antänds lätt, sprider lätt brand och avger farliga gaser vid brand.
Visst är det sant att det brinner bra men det gjorde nog träullen som vinden var full av tidigare också. Misstänker att de flesta av mina grannar i radhuslängan har kvar den. Röken är inte heller nyttig men röken från ångspärren som ligger över hela vinden och längs alla väggar är nog inte heller så bra att andas in.
Frågan är om cellplasten är bra liggandes mot råsponten. Den kommer ju ligga direkt emot på sina ställen men det kanske är försumbart?
Frågan är om cellplasten är bra liggandes mot råsponten. Den kommer ju ligga direkt emot på sina ställen men det kanske är försumbart?
Vad jag förstår andas cellplast relativt väl pga just cellstrukturen, att plasten ligger mot råsponten blir samma sak som om trä ligger mot. Funderar själv på cellplastluftspalt nu när jag ska isolera yttertaket inifrån, men då från takfot till nock.
Klicka här för att svara
