728 läst ·
1 svar
728 läst
1 svar
Luftspalt källarvägg
HEj.
Jag ska sätta akustikpanel på min källarvägg och önskar tips på vilken läkt till luftspalten man kan använda. Tänkte först plåtläkt men det är lite ojämn så hade velat använda karmskruv för att lätt justera. Komposit... men är ganska dyrt och idag har inte hittat bra dimensioner. Eller vågar jag använda trä med en remsa bakom iom att panelen inte är tät? Tack på förhand.
Jag ska sätta akustikpanel på min källarvägg och önskar tips på vilken läkt till luftspalten man kan använda. Tänkte först plåtläkt men det är lite ojämn så hade velat använda karmskruv för att lätt justera. Komposit... men är ganska dyrt och idag har inte hittat bra dimensioner. Eller vågar jag använda trä med en remsa bakom iom att panelen inte är tät? Tack på förhand.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "karmskruv"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Kan du inte sätta plåtbrickor närmast yttervägg som distanser i en väggskruv bakom en plåtregel?B Bolian skrev:HEj.
Klicka här för att svara