Vi får ingen värme i radiatorerna på ovanvåningen.
de är bara lite ljumna trots att de står på högsta
vi har en Nibe 750 som vi har luftat och det hjälpte inte mycket, så antar att det är luftning av radiatorerna som också behövs
är det någon som vet hur radiatorer som dessa luftas?
de är bara lite ljumna trots att de står på högsta
vi har en Nibe 750 som vi har luftat och det hjälpte inte mycket, så antar att det är luftning av radiatorerna som också behövs
är det någon som vet hur radiatorer som dessa luftas?
Nedersta bilden, där har du luftningsskruven. Det är ett litet spår där, sätt i en vanlig skruvmejsel och öppna lite tills det pyser luft och kommer lite vatten.M Mary7308 skrev:
Det är enklare med en liten avluftningsnyckel istället för en mejsel så det bör man skaffa hem. Om huset är nytt eller pannvattnet utbytt är det lämpligt att avlufta på hösten varje år tills man märker att ingen mer luft kommer.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Aldrig tänkt på att man skulle kunna använda en skruvmejsel... Jag håller mig till en luftningsnyckel. Ja rekommenderar att köpa en sådan. För min del är det min bästa vän... förutom skruvmejseln....oskar.valta skrev:
Det jag har med mig på jobbet är skruvmejsel och element nyckel och ficklampa, och hiss nyckel.
(jobbar som fastighetsskötare)
B Byggdjuret skrev:Aldrig tänkt på att man skulle kunna använda en skruvmejsel... Jag håller mig till en luftningsnyckel. Ja rekommenderar att köpa en sådan. För min del är det min bästa vän... förutom skruvmejseln....
Det jag har med mig på jobbet är skruvmejsel och element nyckel och ficklampa, och hiss nyckel.
(jobbar som fastighetsskötare)
Vi är nog överens att luftningsnyckeln är ett bättre alternativ än mejseln. Har en i jobbknippan också.
Skruvmejsel har dock alla hemma, luftningsnyckel kanske inte. Så om TS ville testa direkt var det nog säkraste tipset.
Jag har precis dessa radiatorer hemma och har man bara en skruvmejsel med lämpligt tjockt spår går det alldeles utmärkt.
Klicka här för att svara