Byggahus.se
Hej,
Jag bor i en brf där tidigare ägare av lägenhet gått loss med färg ganska tjockt på och inte verkat gjort jobbet innan särskilt väl. De gör oftast inte så mycket men jag har ett problem.

Det är kallt i lägenheten och jag önskar lufta elementet. De har målat elementet och jag är orolig vart hålet där vattnet ska rinna ut är.
Är de håller under eller är de där droppen är?

Jag har haft fastighetsskötare här och vi prata om elementet men minns inte om vi diskuterade luftningen eller inte, står till i minnet kring de.

Hur ska jag gå till väga? 🌟
 
  • Målat metallrör med skruvhål, texturrik bakgrund, industriell känsla, närbild, vit och grå färgskala.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett finger pekar på korroderad skruv i vit yta, eventuellt en del av ett badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitmålad rörkoppling med rostfläck och skruvhuvud, mot ojämn, texturerad bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Luftningshålet är det hålet som är en liten bit nedanför skruvskallen, där det är rostbrunt.
Ta ett borr och "borra" bort färgen i hålet.
 
  • Gilla
Aliceoo
  • Laddar…
S
Om det är stopp i hålet så kommer vattnet ut genom pluggen. Har den modellen hemma. 😉
 
  • Gilla
Aliceoo
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Om det är stopp i hålet så kommer vattnet ut genom pluggen. Har den modellen hemma. 😉
Toppen tack för svar!
 
Demmpa Demmpa skrev:
Luftningshålet är det hålet som är en liten bit nedanför skruvskallen, där det är rostbrunt.
Ta ett borr och "borra" bort färgen i hålet.
Tack ska försöka lösa ev stopp lite försiktigt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.