Hej!
Denna regniga dag tänkte jag lufta elementen och läser tips om hur jag ska gå tillväga här.
Jag ska stänga pumpen, men efter att jag luftat ska jag också fylla på vatten i pumpen men tyvärr förstår jag inte vilken kran jag ska använda.
Det finns bruksanvisning till NIBE-pumpen, men inte till installationsrören runt om eller hur man fyller på vatten.
Det är väldigt många kranar här och där. Vilken ska jag dra i och när vet jag att det är tillräckligt? Läste någonstans 1 bar, är det den röda eller svarta visaren som ska stå på 1 bar? Just nu står den på 1 bar, men det kan ju ändra sig när jag luftat tänker jag.

/Camilla
 
  • Tryckmätare på kopparledningar, ventiler, en del av röd tank, teknisk installation, oskarpt, inomhus belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenventil med etikett, kopplingsrör, korrosion, industriellt, del i värmesystem, närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • VVS-installation med expansionskärl, rör, ventiler och vägg i en teknisk miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är den svarta visaren som ska stå på ungefär 1 bar. Den röda är bara en indikering. Fyll på vatten i värmesystemet tills den svarta står på 1.
 
  • Gilla
Evcapeli
  • Laddar…
J Josth skrev:
Det är den svarta visaren som ska stå på ungefär 1 bar. Den röda är bara en indikering. Fyll på vatten i värmesystemet tills den svarta står på 1.
Tack, då gäller det bara att hitta rätt kran :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.