Japp *inte*. Ledsen för felskrivningen.
Jag tänkte faktiskt på konsol själv och det kanske inte är en så dum idé.
Fördelarna med golvmodellen är att de verkar tystare. I Råd&Rön (Dec 2004 tror jag) blev just Daikins golvmodell tystast i test. Dessutom är de lättare att rengöra.
Nackdelar? Tja, verkar litet dyrare och ha mindre lull-lull. Jag vet inte riktigt hur bra t.ex. syrehöjande membran eller temperaturscanning av rummets delar fungerar och om de är värda att satsa på. Det kanske de är och då är det konsol som gäller förståss.
Hmmm, valet och kvalet...