Har nyss flyttat in i en lägenhet med ett Marbodalkök från 2003. Vi vill byta ut luckorna men Marbodal har hutlösa priser.. Någon som har erfarenhet av att montera ex Ikea eller HTH luckor på stommar från Marbodal?

S Johbia skrev:
Har nyss flyttat in i en lägenhet med ett Marbodalkök från 2003. Vi vill byta ut luckorna men Marbodal har hutlösa priser.. Någon som har erfarenhet av att montera ex Ikea eller HTH luckor på stommar från Marbodal?
Det finns en hel hög med företag som säljer köksluckor/lådfronter för utbyte på befintliga stommar oavsett fabrikat.

Luckorna finns av alla typer och varianter, från de allra enklaste typerna i lackad MDF till de mest exklusiva luckorna i massivt trä. Släta eller med profiler.

Kanske enklare att titta på sådana än att försöka anpassa luckor av annat fabrikat.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Titta på måtten. Luckor från Ikea passar inte. Jag vet inte hur det är med HTH. Det är inga problem att få luckor tillverkade efter befintliga stommar. Däremot hade jag problem att få träluckor till mitt kök. Av alla köksfirmor var det ett fåtal som hade träluckor i sortimentet. Men även för dem var det problem att leverera. För mig slutade det med att jag byggde egna luckor i stället.

Vi bytte luckor via ett företag som gör måttbeställda. Det var smidigt, dom kom och mätte själva, sen levererades färdiga luckor och beslag några veckor senare. En del monterar också, men det är ju inte svårt att montera själv. Jämför några olika, priserna varierar mycket.

• Gilla
Långfarare
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.