3 676 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
LP-kaminer
HEJ
Jag har en LP 500 och är mycket nöjd med den. Har ett hus på 130 m2, den värmer lätt upp hela ytan utan att det blir så olidligt varmt i rummet där den är placerad iofs är det 65 m2 stort med ryggåstak. Eldar jag mycket på kvällen är den varm >12 timmar. Sen är den ju väldigt snygg också.
Jag har en LP 500 och är mycket nöjd med den. Har ett hus på 130 m2, den värmer lätt upp hela ytan utan att det blir så olidligt varmt i rummet där den är placerad iofs är det 65 m2 stort med ryggåstak. Eldar jag mycket på kvällen är den varm >12 timmar. Sen är den ju väldigt snygg också.
Nej, vi har platta på mark och spisen väger bara 700 kg så det ska inte vara något problem. Vill man göra en förstärkning är det bara att slopa ett lager isolering på ca 2*2 m. Har du däremot träbjälklag blir nog förstärkning nödvändigt.
:
:
(Har lagt in 4 gånger i kväll och jag har 24-26 gr i hela huset.) ;D ;D
:
Klicka här för att svara