Vi planerar att bygga ett 1 1/2 plans lösvirkeshus i Kungsbacka kommun.
Är det någon som har förslag på bra företag som kan fixa detta. Bra /dåliga erfarenheter, konkurenskraftiga priser etc. 8)

Rejnäsvillan.
www.rejnas.com
Jag och min fru har byggt med dem och är mycket nöjda, vi är inte riktigt klara ännu, men ännu så länge är vi relativt nöjda med att saker och ting kommer när det skall. Vi har haft lite strul med att köket har kommit i olika omgångar, men det är nog mest Vedums fel och strul.

I vilken prisklass ligger Rejnäs villan?

Varbergshus, www.varbergshus.se. Har ingen annan erfarenhet än att jag pratat med dem och fått priser, men de skickade offert några minuter senare. Det var ett av de företag vi hade varit intresserade av att bygga med dem om inte vår tomt "tillhört" ett annat företag.

Elisabeth 78.

Har tyværr svårt att sæga i vilken prisklass de ligger i, men vi hade nog 5 st offerter ifrån olika firmor och Rejnäs villan var bland de billigaste. De har å andra sidan bara levererat materialet. All annan upphandling med arbetskraft har jag skøtt sjælv + att jag har gjort vææældigt mycket sjælv.
Så det blev 30 cm isolering i plattan, 28,5 cm i væggarna och 50 cm i taket. På det blev det en Comfortzone CE50 frånluftspump før uppværmning.

Vi tittar på HM-hus (www.hm-hus.se). Vi har inte kommit så långt men de verkar vara populära i Göteborgsområdet.

I det området vi ska bygga, byggs det 3 stycken (av 5 totala) HM-hus, trots möjlighet att välja vilken leverantör som helst.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.