912 läst ·
6 svar
912 läst
6 svar
Lösvirkeshus i Bulgarien - Ångspärr
Jag ska bygga ett lösvirkeshus i Bulgarien och funderar lite på ångspärr.
Klimatet här skiljer rejält mot Sverige då vi ofta har upp mot +40C på dagtid under sommaren. Nätterna är svala med +15-20C.
Vintertid kan det bli -10C under några veckor.
Många hus här saknar ångspärr liksom isolering.
Kan jag få lite synpunkter på ångspärr från kunniga här på forumet.
Klimatet här skiljer rejält mot Sverige då vi ofta har upp mot +40C på dagtid under sommaren. Nätterna är svala med +15-20C.
Vintertid kan det bli -10C under några veckor.
Många hus här saknar ångspärr liksom isolering.
Kan jag få lite synpunkter på ångspärr från kunniga här på forumet.
Tegel är vanligt i byarna. Men också lerblock.Rejäl skrev:
Isolerat kommer det bli med 15 cm mineralull och 20 cm i golv och tak. Huset kommer stå på "ground screws".
Klicka här för att svara