12 312 läst ·
81 svar
12k läst
81 svar
Lösvirkeshus i Borås AB
Ta på stövlarna och knalla upp
Ni kommer att få världens överraskning 8). Då räknar vi på 2.8 inalles när vi ska till banken på torsdag (bara för att checka läget, inte kul å bygga luftslott). Ska bli kul och se om vi blir grannar tillslut
. Skickar dig ett direktmeddelande också.
Nu har vi ännu mer "kött på benen". Lösvirkeshus i Borås AB där ingår tydligen ALLT, dvs bottenplattan, elen, byggelen, kakel i alla våtutrymmen och trägolv annars, dvs a l l t som han sa Kjell-Åke, tillkommer ingenting. Då får vi ett 1 1/2 planshus på 175 kvm för ca 1.7-1.8. Så då visar det sig att han är billigast och bäst ändå ;D. Blev lite orolig ett tag :-[ . Kan också meddela att de nu har börjat på vägen upp till Björvik
. Inte mkt men ändå, det står maskiner där iaf ;D
Vi har bokat tomt
. När du kommer upp på vägen så följer man den tills den delar sig i två en neråt och en uppåt. den raddda med hustomter som ligger närmast sjön med 8 hus i rad ner åt. Sätt no 1 på den översta och räkna neråt till no 5 så har vi tecknat oss för den. Hoppas den inte blir svinaktigt dyr bara. :-X
Jag hoppas du förstår min beskrivning :-[
Jag hoppas du förstår min beskrivning :-[
Man tackar,synd bara att vi inte hunnit klart med fasadmålningen,men va f-n måste ha något att göra till våren..Solana skrev:
Vi var uppe på Björvik igår med kompisar,dom har bokat tomten mitt över gatan från er,skall bygga en omritad Villa Avanti på ca:180 kvm...
Blir antagligen ett Hedareds betonghus..
Ha det
Dom köper direkt av Stig och har inte fått något pris ännu...
Det råder delade meningar mellan entreprenörer och kommunen angående VA dragningen på området,därför kan man inte fastställa priset ännu....
Ska tilläggas att Mark&Exploaterings kontoret inte är överens med Stadsbyggnadskontoret om byggnationen av VA nätet,antalet Pumphus varierar kraftigt...
Det råder delade meningar mellan entreprenörer och kommunen angående VA dragningen på området,därför kan man inte fastställa priset ännu....
Ska tilläggas att Mark&Exploaterings kontoret inte är överens med Stadsbyggnadskontoret om byggnationen av VA nätet,antalet Pumphus varierar kraftigt...
Spännande...
16 december skall det nog vara klart vad gäller planen (om ingen överklagar). Sen får man se när tomterna styckas & prismärks
Enligt planen så står det att husköparna inte skall stå för va...men jag antar att man få göra det ändå, antingen på tomtpriset eller seperat (om nu inte kommunen är snälla
.
Förresten---när du menar allt, ingår även markarbetet?
Dvs det som återstår är pantbrev, lagfart, va & el?
16 december skall det nog vara klart vad gäller planen (om ingen överklagar). Sen får man se när tomterna styckas & prismärks
Enligt planen så står det att husköparna inte skall stå för va...men jag antar att man få göra det ändå, antingen på tomtpriset eller seperat (om nu inte kommunen är snälla
Förresten---när du menar allt, ingår även markarbetet?
Dvs det som återstår är pantbrev, lagfart, va & el?
Vi har fått svaret från Kjell-Åke att ALLT ingår. Bygg elen, bottenplattan, elen in huset. Vad jag förstår så menar han allt. Pantbrev o lagfart tillkommer antagligen. Ska kolla mer i eftermiddag, återkommer ikväll.
Va o el ligger väl i tomtpriset antar jag.
Va o el ligger väl i tomtpriset antar jag.
Solana skrev:
VA men inte elanslutning!!
Tomterna lämnas grovplanerade,makadam bädd och dagvatten avrinning brukar ingå i hans priser.....