Ta på stövlarna och knalla upp :D Ni kommer att få världens överraskning 8). Då räknar vi på 2.8 inalles när vi ska till banken på torsdag (bara för att checka läget, inte kul å bygga luftslott). Ska bli kul och se om vi blir grannar tillslut :). Skickar dig ett direktmeddelande också.
 
Fredstu, du har ett direkt meddelande
 
Solana,du har fått svar!! ;D
 
tack :D
 
Nu har vi ännu mer "kött på benen". Lösvirkeshus i Borås AB där ingår tydligen ALLT, dvs bottenplattan, elen, byggelen, kakel i alla våtutrymmen och trägolv annars, dvs a l l t som han sa Kjell-Åke, tillkommer ingenting. Då får vi ett 1 1/2 planshus på 175 kvm för ca 1.7-1.8. Så då visar det sig att han är billigast och bäst ändå ;D. Blev lite orolig ett tag :-[ . Kan också meddela att de nu har börjat på vägen upp till Björvik :D. Inte mkt men ändå, det står maskiner där iaf ;D
 
Solana: Har ni bokat någon tomt,isåfall vilken? ???
 
Vi har bokat tomt  :D. När du kommer upp på vägen så följer man den tills den delar sig i två en neråt och en uppåt. den raddda med hustomter som ligger närmast sjön med 8 hus i rad ner åt. Sätt no 1 på den översta och räkna neråt till no 5 så har vi tecknat oss för den. Hoppas den inte blir svinaktigt dyr bara. :-X
Jag hoppas du förstår min beskrivning :-[
 
Fint hus Ni har Fredstu. Vi körde runt igår å glana uppe i Sjöhagen. :D
 

Solana skrev:
Fint hus Ni har Fredstu. Vi körde runt igår å glana uppe i Sjöhagen.  :D
Man tackar,synd bara att vi inte hunnit klart med fasadmålningen,men va f-n måste ha något att göra till våren.. ;)

Vi var uppe på Björvik igår med kompisar,dom har bokat tomten mitt över gatan från er,skall bygga en omritad Villa Avanti på ca:180 kvm...
Blir antagligen ett Hedareds betonghus..

Ha det :)
 
Hej igen
Har de fått nått pris ännu på tomten och har de bokat den via Kjell-Åke?
Vi var också uppe på Björvik å glana i går, fint väder o fantastisk utsikt.
 
Dom köper direkt av Stig och har inte fått något pris ännu...

Det råder delade meningar mellan entreprenörer och kommunen angående VA dragningen på området,därför kan man inte fastställa priset ännu....

Ska tilläggas att Mark&Exploaterings kontoret inte är överens med Stadsbyggnadskontoret om byggnationen av VA nätet,antalet Pumphus varierar kraftigt...
 
Spännande...

16 december skall det nog vara klart vad gäller planen (om ingen överklagar). Sen får man se när tomterna styckas & prismärks :)

Enligt planen så står det att husköparna inte skall stå för va...men jag antar att man få göra det ändå, antingen på tomtpriset eller seperat (om nu inte kommunen är snälla :) .

Förresten---när du menar allt, ingår även markarbetet?
Dvs det som återstår är pantbrev, lagfart, va & el?



 
Vi har fått svaret från Kjell-Åke att ALLT ingår. Bygg elen, bottenplattan, elen in huset. Vad jag förstår så menar han allt. Pantbrev o lagfart tillkommer antagligen. Ska kolla mer i eftermiddag, återkommer ikväll.
Va o el ligger väl i tomtpriset antar jag.
 
Nja...räkna inte med det.
Grund är en sak men markarbetet är annat. Kolla upp det med.
 
Solana skrev:
Vi har fått svaret från Kjell-Åke att ALLT ingår. Bygg elen, bottenplattan, elen in huset. Vad jag förstår så menar han allt. Pantbrev o lagfart tillkommer antagligen. Ska kolla mer i eftermiddag, återkommer ikväll.
Va o el ligger väl i tomtpriset antar jag.

VA men inte elanslutning!!

Tomterna lämnas grovplanerade,makadam bädd och dagvatten avrinning brukar ingå i hans priser.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.