Robusta verkar bygga fina hus, åtminstonde om man utgår från hemsidan....jag har dock ej vågat be dem om en offert ännu pga att jag fått för mig att de är hemskt dyra. Någon som vet vilken prisnivå (per kvadratmeter) man kan räkna med för ett stenhus av robusta?

rikeri skrev:
..jag har dock ej vågat be dem om en offert ännu pga att jag fått för mig att de är hemskt dyra...
Lugn. De lär inte ta betalt för offerten. ;)

Vi tog in flera offerter på våra husritningar och Robusta var inte dyrast, utan låg i mitten prismässigt. Däremot var inehållet i deras offert överlägset de andra. Vi valde Robusta och är 100% nöjda med deras jobb. Huset var färdigbesiktigat och klart en månad innan slutdatumet i kontraktet. Byggprocessen minns jag som helt problemfri.

Vilka låg bäst till prismässigt av alla du fick offert av?

• Gilla
Ganescha
  • Laddar…
håvis skrev:
Vi tog in flera offerter på våra husritningar och Robusta var inte dyrast, utan låg i mitten prismässigt. Däremot var inehållet i deras offert överlägset de andra. Vi valde Robusta och är 100% nöjda med deras jobb. Huset var färdigbesiktigat och klart en månad innan slutdatumet i kontraktet. Byggprocessen minns jag som helt problemfri.
Jag funderar på att bygga med Robusta. Vilka andra företag tog ni in offerter från?

Rebmic.

Hej npg74 och rebmic!

Jag svarade er i vart sitt PM.

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Lugn. De lär inte ta betalt för offerten. ;)
Jo, det gör dem

Y yoda99 skrev:
Jo, det gör dem
Har aldrig hört talas om ett företag som tar betalt för offerter! Då går de nog inte många kunder. Det är ju sånt man räknar in i timpriset.

Bockamålen Bockamålen skrev:
Har aldrig hört talas om ett företag som tar betalt för offerter! Då går de nog inte många kunder. Det är ju sånt man räknar in i timpriset.
Kanske var annorlunda för 15(!) år sedan?

K karlbrutal skrev:
Kanske var annorlunda för 15(!) år sedan?
Har tagit flertal offerter i närtid. Inget har kostat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.