Hej, Står i startgroparna att bygga hus. Vill såklart komma undan så "billigt" som möjligt med detta utan att tulla på kvaliteten alltför mkt. Har kollat runt lite på olika husleverantörer, bla Fiskarheden samt Dekorhus, finns det fler som levererar i lösvirke? Dekorhus kan man ju komma undan med ca 400.000:- för materialet?!
Finns det någon som har en uppfattning om det är bra hus eller inte? Dekorhus har ju sin leveransdeklaration och priser på nätet(stor eloge för det!) men jag vet ju inte så mkt ännu, lär mig varje dag. Jag har en förhoppning om att kunna göra en del själv, färg, tapeter, golv o ev klinker/kakel. Har även bra kontakt på kök o vitvaror, nån som satt in det själv? En normalhändig(kanske ngt mer) bör väl med hjälp av en duktig far och svärfar kunna montera detta?

Så, är det någon som har bra och matnyttiga tips att ge till en nybyggare! :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.