Jag har en silikonlimmad diskho, 3 månader sedan den limmades, nu vill jag lossa den. Är man helt körd? Jag hade en klåpare hemma som limmade den trots att jag berättade för honom att en ny köksbänk är på g. "det är inga problem, bara ta en lång kniv" Tror han pratade om en speciell kniv, minns inte vilken yrkesman som hade en sådan typ av kniv.

Skall jag kunna komma åt med en kniv eller något så måste det va från undersidan av hon, att man kilar in kniven, men det är ju omöjligt då själva ho´n är i vägen. Från ovansidan av ho´n så får man inte ens in ett hårstrå, superslickat mot ekbänken. Bänken skall slängas så gör nu inget om den skadas, men jag vill inte skada hon som jag tänkte sälja billigt. Synd o sabba/slänga.

kulle
Isåfall kan du väl sälja ho och bänk i ett ?

En brytbladskniv eller en laxkniv (ingen special kniv utan en vanlig man skär lax med) borde kunna funka

Prova att såga med en ståltråd eller tunn gitarrsträng längs kanten.

Ska testa, magkänslan är att jag kommer sabba ho´ns kanter, men jag får karva där det syns minst till att börja med.

Med en lång kniv kan han ha menat isolerkniv men en tråd borde gå bra att skära in i silikonet med.
Limmad spegel brukar man kunna lossa med tandtråd.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.