Någon som har en idé för att lossa denna hylsa? Sitter benhårt, försökt med både rörtång, insex (om ens gängad?!). Hylsan sitter i ett rör till en takdusch som jag skulle behöva korta. Därmed vill jag lossa på hylsan, kapa röret och poppa i igen.

Tacksam för goda råd, som funkar.

• Takduschens rör med fäst hylsa, där hylsan är lös men svår att lossa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kromad hylsa i ett duschrör, med synliga gängor inuti och en lös koppling bredvid på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Purre
Nu vet jag inte men eftersom den är insex så bör det vara så den sitter fast, för vad skulle annars den användas till?

Purre Purre skrev:
Nu vet jag inte men eftersom den är insex så bör det vara så den sitter fast, för vad skulle annars den användas till?
Så tänkte jag med, men godset på röret är galet tunnt så jag vet i tusan om det är gängat. Och det sitter stumt.

Purre
Vilken takdusch är det?

Purre Purre skrev:
Vilken takdusch är det?
Tapwell

Purre
Dom skriver iaf själva att vissa av deras takduschar går att kapa och det då står i manualen. Eftersom jag inte har en aning om vad det är för modell så går det inte att hjälpa mer.
https://www.tapwell.se/vanliga-fragor
Jag skulle provat kontakta tapwell då. Har bra erfarenhet utav deras support.

Purre Purre skrev:
Dom skriver iaf själva att vissa av deras takduschar går att kapa och det då står i manualen. Eftersom jag inte har en aning om vad det är för modell så går det inte att hjälpa mer.
[länk]
Jag skulle provat kontakta tapwell då. Har bra erfarenhet utav deras support.
Lämnat in på mekanisk verkstad. Vi får se om de får ordning på det. Tack för inspel! Återkommer med eventuell lösning.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.