10 916 läst ·
34 svar
11k läst
34 svar
Logitech Harmony Multifjärr - Begränsningar?
Har en Harmony 900 med tillhörande IR blaster och PS3 extender. Eftersom Harmony 900 kan köra både IR och RF, men inte Bluetooth som PS3 använder krävs en extra adapter.
Jag har alla enheter i ett stängt skåp. IR blastern översätter RF signalerna till IR och skickar ut det i skåpet.
Min Xtreamer (nätverksmediaspelare) hittade jag först inte, men det var därför den fanns under en annan kategori än den jag tyckte var logisk.
Webbgränsnittet funkar bra och alla andra enheter har hittats och fungerat som det skulle.
Däremot så har det varit bekymmer med att jag har både en projektor med ramspänndduk och en vanlig TV framför med hiss. Där går Harmony bet än, men min setup är nog lite ovanlig.
Jag hade gärna haft möjlighet att lite mer i detalj kunnat styra hur det fungerar.
Den har åkt i golvet ett antal gånger och överlevt. Jag har 3 barn som slåss dagligen kring TVn.
Jag har alla enheter i ett stängt skåp. IR blastern översätter RF signalerna till IR och skickar ut det i skåpet.
Min Xtreamer (nätverksmediaspelare) hittade jag först inte, men det var därför den fanns under en annan kategori än den jag tyckte var logisk.
Webbgränsnittet funkar bra och alla andra enheter har hittats och fungerat som det skulle.
Däremot så har det varit bekymmer med att jag har både en projektor med ramspänndduk och en vanlig TV framför med hiss. Där går Harmony bet än, men min setup är nog lite ovanlig.
Jag hade gärna haft möjlighet att lite mer i detalj kunnat styra hur det fungerar.
Den har åkt i golvet ett antal gånger och överlevt. Jag har 3 barn som slåss dagligen kring TVn.
Jag kör min Harmony 1000 med IR/RF och alla enheter i klädkammaren. När den dör så lutar det åt att köra en Androidplatta med Harmony Link, är det någon som kör denna lösning? Valet faller ju skälvklart på en Androidplatta för att den funkar mycket bättre mot andra enheter i hemmet som NAS:ar och tilldelade nätverksmappar på MediaCenterdatorn och min bärbara såom kör Linux. Men eftersom en platta kör Bluetooth och WiFi så borde den ju rent tekniskt funka direkt mot PS3 som fjärr om nu Logitech lagt till den funktionen i mjukvaran.
Dessutom funkar det ju med fjärrmjukvaran direkt i telefonen om man har nån typ av smartphone som Android eller iPhone.
Dessutom funkar det ju med fjärrmjukvaran direkt i telefonen om man har nån typ av smartphone som Android eller iPhone.
Jag har en Harmony 600 och en 300 men ingen av dem används idag. Den dyrare 600 var hopplöst strulig med en massa extratryck eftersom knapptryckningar inte tog. Min fru höll på och skicka 600 i väggen flera ggr. Den andra var lite bättre men inte bra nog. Jag återgick till orginalkontrollerna.
La till min iRobot Roomba 521 och kan nu styra den från tvsoffan.
Borde tom gå att få den att slå av om man startar en aktivitet, tex se TV. Coolt!
Klicka här för att svara