3 712 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Lödstation?
Hej,
Det beror väl på hur avancerad du är. Fick en beggad Weller station av svågern, han skulle kasta den när de röjde ut hans gamla jobb...
Den täcker mer än väl mina behov.
Annars kan du ju kolla på Tradera, frakten blir mindre då. http://www.tradera.com/search/imp.aspx?search=l%f6dstation&catid=&county=0&l_desc=
Det beror väl på hur avancerad du är. Fick en beggad Weller station av svågern, han skulle kasta den när de röjde ut hans gamla jobb...
Den täcker mer än väl mina behov.
Annars kan du ju kolla på Tradera, frakten blir mindre då. http://www.tradera.com/search/imp.aspx?search=l%f6dstation&catid=&county=0&l_desc=
Hej igen,
Skulle nog rekommendera dig att köpa en bättre beg Weller för de pengarna du skulle få lägga för en CO maskin. Du får nog bättre kvalitet på maskinen och förmodligen längre livslängd Om du tröttnar kan du alltid sälja den vidare, den har andrahands(tredjehands)-värde.
Skulle nog rekommendera dig att köpa en bättre beg Weller för de pengarna du skulle få lägga för en CO maskin. Du får nog bättre kvalitet på maskinen och förmodligen längre livslängd Om du tröttnar kan du alltid sälja den vidare, den har andrahands(tredjehands)-värde.
Nu har du ju redan köpt, så det kvittar kanske, men jag köpte 1988 en Ersa, som då fungerade som en Weller, men var billigare. Nu, snart 20 år senare, fungerar den fortfarande perfekt.
Det är ingen avancerad modell, utan bara med en temperaturratt och en LED, som visar om den har kommit upp i temperatur eller ej.
Det är ingen avancerad modell, utan bara med en temperaturratt och en LED, som visar om den har kommit upp i temperatur eller ej.
Har själv förkärlekt till Weller men har Ersa på jobbet. Oavsett vilket av märkena man går på tycker jag det känns bra att man kan få tag på reservdelar til dem fortfarande. har en WSP-20 med 50W penna hemma, löser i princip det mesta. Är det något man saknar ibland är det en mindre penna men det kan man ju faktiskt köpa löst och köra till WSP-20.
Säger bara JBC AD 2200, en kanon bra station, har använt den dagligen i 4år.
har en själv och den klarar allt som jag har behov av. dessutom är det skönt att slippa vänta på att temeraturen ska gå upp, det tar bara en sekundså är det bara att löda
20-50w
100 till 371°C
3295 ex moms.
har en själv och den klarar allt som jag har behov av. dessutom är det skönt att slippa vänta på att temeraturen ska gå upp, det tar bara en sekundså är det bara att löda
20-50w
100 till 371°C
3295 ex moms.
Köpte en Weller ec-2002 när eltema la ned i sundsvall för ca 15-20 år sen. Hittills har jag inte ens slitit ut första spetsen och då löder jag en hel del.
Iom detta så kan jag bara hålla med om att det är weller som gäller
Iom detta så kan jag bara hålla med om att det är weller som gäller
Denna använder jag och den fungerar utmärkt!
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=80772
Klarar av allt från att löda mobiltelefoner till att skarva elkabel i bilen.
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=80772
Klarar av allt från att löda mobiltelefoner till att skarva elkabel i bilen.
Kolla Elfa, inte billigast men de har bra utbud. ESD-skyddet ska inte påverkas av spetsen då den är i metall. Har köpt spetsar till gamla Weller-stationer på Elfa, kommer inte ihåg om det står på deras hemsida vilka som passar till vilken station men de har inte så många olika typer. Tror du kan se det genom att bara titta på bilderna.
Klicka här för att svara